2 d’abril – Dia mundial de l’autisme

Per commemorar el dia 2 d’abril, Dia Mundial de l’Autisme, Es Liceu ha dut a terme una tasca de sensibilització a les etapes d’infantil i primària amb l’objectiu de trencar amb els mites i estereotips amb relació a les persones amb TEA ( Trastorn de l’Espectre Autista). Aquest trastorn és un espectre molt ampli i es pot manifestar de formes diferents en cada persona. De la mateixa manera que totes les persones som diverses, les persones amb Autisme poden manifestar una simptomatologia diferent.

Durant aquests dies, l’escola s’ha convertit a un espai on han sorgit dubtes i reflexions molt interessants que a part de treballar des d’una altra mirada, ens ha servit per donar més visibilitat al Trastorn de l’Espectre Autista.

A infantil hem contar el conte ”TEA” de Alejandra González. Aquest conte ens ha ajudat moltíssim perquè els infants puguin empatitzar amb les persones amb TEA. El conte té pàgines a doble color, blau i vermell, i amb les ulleres, unes blaves que són les ulleres amb ulls amb TEA, i unes vermelles que són les ulleres sense el TEA, hem conegut la hipersensibilitat, perquè els espais amb molt de renou els hi són incòmodes, o perquè tenen dificultat per comprendre bromes.

Per altra banda, a primària s’ha fet feina a partir d’una infografia amb les barreres i mites més comuns que es troben les persones amb aquest trastorn a l’escola. A més de rompre moltes barreres i mites, hem fet un exercici d’introspecció, hem pogut sentir sense jutjar, sentir sense filtres.

Des d’Es Liceu, continuem tascant per conscienciar la inclusió de les persones amb TEA a la societat com a ciutadans i ciutadanes de ple dret i reivindicar que tinguin una vida plena, satisfactòria i independent.