Implantam el Pla TAC (2014-15)

(Pla de Tecnologies per a l’Aprenentatge i el Coneixement)

Significa que els nins i nines tindran un miniportàtil individualment, amb connexió a internet via wifi, sempre disponible durant tota la jornada lectiva, a partir de 4rt de Primària, i una part de la jornada a 1er, 2on i 3er.

Així mateix, a Infantil disposaran de més hores per setmana per anar a l’aula d’ordinadors de la Biblioteca.

Evidentment, els nins i nines, com sempre, treballaran manualment amb materials artístics o artesanals, pintaran i moldejaran, parlaran i escoltaran, escriuran i dibuixaran, faran càlculs matemàtics amb paper i llàpis… és clar que si. I de la mateixa manera, correran, botaran, caminaran, jugaran. I cantaran i escoltaran música.

Però sempre que  sigui adient, en el moment en què ho sigui, quan necessitem cercar una informació, veure vídeos i audiovisuals en general, usar programari educatiu, etc. tindrem disponible el petit ordinador i la connexió a internet.

Què és la competència digital?

L’escola te una molt avançada infraestructura informàtica.

• Servidors en sala climatitzada.
  • Cablatge estructurat de xarxa a tot el centre.
  • Punts d’accés wifi a tot el centre. Alguns d’ells de màxima potència.
  • Tres línies ADSL de fibra òptica.
  • 3 carretons amb miniportàtils per primer, segon i tercer de Primària.
  • Chromebook, un per alumne/a des de 4rt de Primària a 4rt d’ESO
  • Miniportàtils, un per alumne/a per a Formació Professional Bàsica.
  • Portàtil, un per alumne/a per a GM.
  • Ordinadors desmuntats per a Formacio Professional.
  • Projectors o televisors a totes les aules.
  • Pantalles tàctils a 6è EP, 1r ESO, 3r ESO i 4t ESO A.
  • Entorn de treball Google Workspace per a tot l’alumnat i professorat

Wi-Fi: mites i realitat

Des de fa més de d’una dècada hi ha hagut debat sobre si el telèfon mòbil, les ones de ràdio o fins i tot el microones eren perjudicials per a la salut. I ara toca el torn a la xarxa inalàmbrica, és a dir, al Wi-Fi. Ens ha arribat al nostre centre des de l’AMIPA, la preocupació d’algunes famílies sobre les ones que desprenen el Wi-Fi que tenim al centre. Anem a veure què és veritat i què no.

Què és el Wi-Fi?

El Wi-Fi és la paraula que han posat al protocol 802.11 del IEEE. Aquest protocol permet la comunicació sense fils i aquesta comunicació és a través d’ones de ràdio de curt abast i la seva potència és molt baixa. En altres paraules, el Wi-Fi sí que emet ones electromagnètiques, però de baixa intensitat.

Si ens fixem en el següent gràfic, podem veure com les ones Wi-Fi (entre 2,4GHz i 5 GHz), es troben molt per davall dels rajos ultravioleta, rajos X i rajos Gamma que sí són perjudicials per a la salut. De fet, si ens fixem es troben per davall de l’espectre de colors i tot.

Com podem finançar aquesta inversió?

Per acord del Consell escolar, aquestes inversions es financen entre la cooperativa Es Liceu i les aportacions de les famílies.

A través d’aquesta aportació anual, EXCLUSIVA PER A LA COMPRA , LA REPARACIÓ I EL MANTENIMENT DELS EQUIPS I DE LA INFRAESTRUCTURA INFORMÀTICA de l’escola aconseguim tenir una xarxa i una infraestructura informàtica potent per a la implantació de les TAC a l’ensenyament. Amb aquesta aportació anual les famílies cofinancen de forma aplaçada la compra dels equips informàtics dels seus fills i filles per a tota la seva escolarització.

Es Liceu és considerat un centre punter en el desenvolupament de les noves tecnologies a l’ensenyament i en la formació professional en el sector de les

comunicacions i la informàtica.

Pel que fa al cofinançament de les famílies, l’aportació econòmica de 1r de primària a 4t ESO per al curs 2023/2024 serà de 80€/any.

L’esmentat import es facturarà a les famílies en un rebut el mes de novembre, o en dos de 40€/cada un, el primer, el mes de novembre i el segon, el mes de febrer.

Alumnes d’FP ho paguen a la seva quota inicial.

Les esmentades quantitats es podran facturar a les famílies en dos rebuts de 40,00€, els mesos de novembre i febrer