#25N A Es Liceu som subjectes, no objectes

Avui, la comunitat educativa de Es Liceu hem commemorat el 25N DIA INTERNACIONAL PER L’ELIMINACIÓ DE LES VIOLÈNCIES MASCLISTES amb una jornada plena d’activitats pensades per a cada etapa educativa.

Durant el 2022, 79 dones han estat assassinades a mans d’homes com a conseqüència del masclisme que impedeix ser lliures a totes les persones, i especialment a les nines i dones. Els assassinats són la pitjor versió de la violència masclista, però no l’única.

Enguany, especialment, denunciam el pes de la violència estètica. Aquesta violència ve determinada pels estereotips de bellesa normatius que obliguen des de ben petites a les nines a cuidar-se el cos, a depilar-se, a maquillar-se per estar més guapes i agradar als altres.

L’alumnat d’Educació Primària, Eso i Fpb hem compartit una jornada de tallers i activitats diverses per deconstruir els rols i imposicions sexistes, especialment els de la violència estètica. També hem fet un acte conjunt al pati de l’escola on s’ha presentat la nova Comissió d’Igualtat de l’alumnat conformada principalment per alumnes d’ESO i que han estat les redactores del Manifest que hem llegit enguany. La jornada ha acabat amb una cantada popular on ens hem reivindicat com a Dones de Foc seguint la cançó de l’artista mallorquina Majava.

Ens sentim orgulloses d’haver donat la rellevància que el 25N té i d’haver-ho commemorat de forma conjunta i participativa, fomentant al nostre sentiment cooperatiu. Ens volem vives i lliures!

Què diu la premsa: