25N Es Liceu

Avui, 24 de novembre, hem commemorat el 25N, Dia Internacional per l’eliminació de la violència envers les dones.

Enguany hem dedicat la jornada a treballar i entendre la violència i discriminació que pateixen les dones al món de l’esport. i com sempre, hem adaptat les activitats a totes les etapes.

D’aquesta manera a Educació Infantil i primers cicles d’Educació Primària s’ha treballat la visibilització de les fites aconseguides per esportistes mallorquines i també esportistes alumnes de l’escola “Es Liceu” que han arribat enfora en el món de l’esport. Hem rebut la visita d’alumnes i exalumnes de l’escola que han pogut explicar les seves experiències esportives en primera persona.
Al darrer cicle de Primària, ESO i FPB hem treballat l’iceberg de les violències masclistes i li hem donat la volta fent icebergs amb conceptes en positiu per lluitar contra aquestes violències i fomentar relacions sanes i igualitàries. Igualment hem debatut sobre les dificultats i injustícies que pateixen les dones al món de l’esport i hem fet recerca i reconeixement de moltes esportistes mallorquines que han aconseguit grans fites esportives.
Com sempre, sabem que la lluita contra la violència masclista no és cosa d’una jornada puntual, sinó d’accions diàries i una incidència de la igualtat i el feminisme de manera transversal en el dia a dia de l’escola.