26 d’abril “Dia de la visibilitat lèsbica”

El Dia de la Visibilitat Lèsbica se commemora cada 26 d’abril des de 2008 en diversos països. L’objectiu d’aquesta data és reclamar la importància de lluitar per la igualtat de drets i oportunitats per a les lesbianes, sobretot, en l’espai públic.

El col·lectiu LGTBI remarca la importància d’eliminar la doble discriminació que sofreixen les dones. Primer pel seu gènere i segon per la seva orientació sexual, segons denuncia la pròpia Organització de les Nacions Unides (ONU). L’entitat assenyala que actualment les lesbianes suporten els prejudicis i estereotips discriminatoris ocasionats per determinades normes culturals. Aquestes actituds i esquemes socials fomenten comportaments violents contra elles.

Des de Es Liceu volem també commemorar aquest dia i reconèixer al col·lectiu de lesbianes també dins l’àmbit educatiu. L’escola és l’entorn on s’ha de visibilitzar i defensar especialment el respecte a la diversitat i a tots els drets humans i avui assumim aquesta responsabilitat.
Per unes vides afectives lliures, per un lliure desenvolupament de l’alumnat reivindiquem aquest dia i li donam visibilitat.

Aquí hi ha un video de 10 minuts que va fer El País, fa uns anys:

I aquí teniu un vídeo-resum d’un documental que es diu Lesbofòbia, molt interessant: