425 alumnes de cooperatives aposten pels escacs. Apertura cooperativista – (Notícia actualitzada amb fotografies pròpies)

Vegeu-ho al lloc web de l’Educació Física.

Es Liceu hem volgut formar part dels 425 alumnes de les cooperatives que amb els del CIDE, Aula Balear, Manjon, Col·legi Son Veri Nou, Mata de Jonc, Es Lledoner i Gorg Blau participarem en una Diada Intercooperativa d’Escacs sense cap ànim de competir, només de gaudir dels escacs com eina pedagògica , com esport, art i Educació. Si pitjau damunt la fotografia podreu comprovar que bé ens ho vàrem passar!

Vegeu-ho també a la web de l’UCTAIB.
Hi podreu veure aquest text, i moltes fotografies:
425 alumnes de les cooperatives: CIDE, Aula Balear, Manjon, Col·legi Son Veri Nou, Mata de Jonc,Es Liceu, Es Lledoner i Gorg Blau participarem en una Diada Intercooperativa d’Escacs sense cap ànim de competir, només de gaudir dels escacs com eina pedagògica , com esport, art i Educació.
L’èxit de la diada va recaure especialment en la gran esportivitat de tots els participants i les ganes i il·lusions del professorat que aposta pels escacs com un esport on es treballa gran quantitat de valors i capacitats com, la solidaritat, la memòria, la presa de decisions , la resolució de problemes…
L’organització va ésser coordinada per la Sectorial de Cooperatives d’Ensenyament de les Illes Balears amb el recolzament de  la  Federació Balear d’Escacs i l’Associació de Monitors  d’Escacs de les Illes Balears sense oblidar el patrocini especial de l’Ajuntament de Palma i de diverses organitzacions empresarial i del món del cooperativisme.
Els escaquistes reberen un berenar saludable de galetes , aigua i fruita de la cooperativa Agroilla,Quely i Comercial Bordoy. A mes sortejaren llibres d’escacs gràcies al suport  l’editorial Anaya.Destacar també la implicació de l’Editorial Santillana, de la cooperativa de Crèdit Cajamar, laFundació Calvià, i les cooperatives agroalimentàries.
La Diada compta amb la presència del Director General d’Innovació i Comunitat educativa de la Conselleria d’Educació i Universitat, en Jaume Ribas que volgué conèixer de primera mà el treball de les cooperatives amb els escacs.
Al final la cooperativa Arç d’assegurances regalà 5 taulers amb les peces corresponents a cada cooperativa i l’ajuntament donà una medalla a cada participant. Varen ésser 3 hores de reivindicar els escacs dins els sistema educatiu com alternativa per aconseguir l’èxit escolar i per dignificar un esport-ciència que es pot jugar a qualsevol edat, sense discriminació de sexe i que l’edat mai compte , sovint es un esport que es molt fàcil es participi de forma intergeneracional.