El poema del mes de setembre. Poemes de Biel Vila, ex-alumne d’Es Liceu, que ens envia Xavier Seguí, del Departament de Socials.

NOU CURS, 2012-2013, QUE COMENÇARÀ ARA, EL SETEMBRE, NOU POEMA DEL MES, SECCIÓ QUE VA QUEDAR EN PAUSA EL JUNY AMB “El polo de llimona”, vos en recordeu?

Per aquest mes de setembre, i mentrestant s’acaba d’aclarir si la nostra Secció seguirà endavant i, si segueix, si hi haurà modificacions en el seu plantejament, PENJAREM UNS POEMES CURTS DE BIEL VILA (1981, Palma). LA PROPOSTA LA VA FER EN XAVIER SEGUÍ, ja sabeu, del Departament de Socials de Secundària, i en el seu moment acordàrem que, com ja tot el curs estava programat, el Setembre seria el mes d’aquest poeta, que no ens hauria de ser estrany. Perquè En Xavier no va proposar En Biel perquè sí, és que En Biel va ser alumne nostre, i En Xavier em va fer arribar un llibre de poemes d’En Biel, Vivo en las pequeñas cosas, que el propi poeta li va dedicar “perquè ens seguim trobant entre vins i fades”, i la idea de recollir alguns dels seus poemes ens va semblar perfecta per a iniciar el nou curs.

Els poemes de Biel Vila s’han publicat a Antologies com ara Uni-versos por Somalia, El Último Jueves. 15 años de poesía on the road i La Bolsa de Pipas. També es poden trobar a diversos blogs i a revistes literàries. Al Pròleg, Carmina Fermoselle i Mª Cristina Rotger, ens presenten aquests poemes sense mètrica o rima, lliures i musicals, breus, senzills i semblants als dels mestres orientals.

El poeta, Biel Vila, escriu la següent dedicatòria a la primera pàgina:

Dedicat a n’es Padrí

Mestre Biel Vila Ripoll

Es xerrar i es ploure no l’atura ningú

1912-2003 (Glossador i Xeremier)

N’hem seleccionat una petita mostra, d’aquesta mena d’haikus del nostre ex alumne perquè tothom hi pugui entrar en el seu món, que tan generosament ens descriu. I vos puc assegurar que ha estat complicat només destriar els 10 que vos presentem a continuació.

Gràcies per visitar la nostra Secció i fins aviat.

Projecte de foment de la lectura a secundària. Departament de Llengua.

Aquest és el bloc de Biel Vila: