8 d’octubre – Dia Internacional de la Dislèxia

El 8 d’octubre es celebra el Dia Internacional de la Dislèxia, amb l’objectiu de donar visibilitat a aquest trastorn que afecta un 10% de la població i que en moltes ocasions no es detecta.

Es Liceu ha duit a terme una tasca de sensibilització al llarg d’aquesta setmana a Educació Primària, etapa on es confirmen la majoria dels casos de dislèxia i altres dificultats de l’aprenentatge. Aquest trastorn es manifesta amb una dificultat significativa i persistent en la forma escrita del llenguatge, que és independent de qualsevol causa intel·lectual, cultural o emocional.

L’aprenentatge de la lectoescriptura no és una tasca fàcil, però l’alumnat dislèxic es troba amb una dificultat inesperada sense causa que ho expliqui, i que en moltes ocasions pot afectar al desenvolupament emocional, l’autoestima i la motivació per aprendre dels nins i nines que ho pateixen.

L’alumnat de primària ha pogut saber més sobre la dislèxia, entendre com funciona el cervell d’una persona dislèxica, i que cadascun de nosaltres té diferents maneres d’aprendre. Una vegada concienciats del que implica aquest trastorn, ho han representat amb uns dibuixos que podem veure a la nau de primària.