La ludoteca és una espai que té com a finalitat desenvolupar la personalitat dels infants mitjançant el joc i la joguina; la qual té la funció educativa d’ajudar als infants a desenvolupar estratègies socials mitjançant la posada en comú de determinats jocs simbòlics d’imitació de rols de la realitat, ajudar a aprendre a compartir, a cooperar, a verbalitzar les intencions, així com desenvolupar l’estructuració de la intel·ligència a partir del joc simbòlic i la relació, a la vegada que introdueix l’aprenentatge d’una sèrie d’hàbits i normes que han d’aprendre a complir per poder jugar en aquest espai.
Totes i cadascuna de les activitats que du a terme la nostra ludoteca es relacionen amb els trets identitaris de l’escola. Els diferents racons que s’hi troben afavoreixen jocs que són significativament diferents per a cada moment evolutiu i s’adapten a les necessitats, característiques i possibilitats de cada grup, afavorint la funció simbòlica i potenciant la comprensió global de l’entorn que envolta al nin o la nina.
Desvetllar la imaginació, la cooperació i l’esperit lúdic. Posar a les seves mans bones i apropiades joguines que afavoreixin el desenvolupament de l’infant amb total autonomia per a poder escollir la joguina o el joc que desitgi per pròpia iniciativa.
Per a què es trobin amb altres companys i companyes de la seva edat per jugar, aprendre a compartir i a conviure.
Important paper formatiu la joguina «pública» , aquella que no es propietat de ningú sinó del centre. Jugant en grup aprenen a respectar, a cooperar, a ajudar, a rebre ajuda, a comprendre els altres i també a tenir cura de la jugueta comunitària perquè els altres infants també la puguin utilitzar.
Aquesta activitat es du a terme mitjançant agrupaments flexibles, dos subgrups de 12-13 infants d’aules diferents, van a la ludoteca, mentre la resta d’infants, queda a la seva aula amb el seu tutor corresponent.