26 nov. Instal·lacions per acomiadar la tardor
Estimades famílies,
Per tancar el projecte de la tardor a 4rt d’educació infantil hem volgut acabar amb una experiència vivencial que combina les dues propostes exposades en les publicacions anteriors.
Aquesta vegada hem aprofitat les fruites típiques de l’època i les fulles caigudes dels arbres per a crear un dels elements més interessants de l’art contemporani, les instal·lacions artístiques.
Un dels aspectes que fa que aquest tipus de instal·lacions siguin molt indicades per a ser utilitzades com a recurs educatiu és el seu caràcter participatiu. Està pensat perquè els espectadors interaccionin amb l’obra i entre ells mateixos, propiciant el dubte, la confusió, la sorpresa, el debat o la reflexió. La proposta requereix acció i no només contemplació.
El fet de requerir la participació de l’espectador fa possible adaptar educativament aquest tipus d’art introduint-hi els elements del joc. Combinant art i joc permet que els infants es sentin més disposats, més relaxats per percebre i proposar.
“Si esta realidad es vivida de manera distendida, confiada y gozosa, se convierte en camino para percibir a los otros y a las cosas, para escuchar, proponer, abrir la propia sensibilidad al mundo”
(Abad et al, 2007, p.41)
Hem intentat crear espais de joc lliure que convidin i provoquin els infants, on cada un d’ells pugui arribar fins on vol o fins on està preparat. I, a més, destacar la importància de donar-los temps sense temps per descobrir, per sorprendre’s, per experimentar, per compartir i per trobar-se a sí mateixos.
En aquest enllaç accedireu a un article que us ajudarà a entendre la importància d’introduir situacions de joc lliure a través de l’art per a fomentar el creixement integral de l’infant.
A continuació podreu gaudir de les imatges/vídeos on els infants, després d’un primer moment de contemplació, s’han fet seu l’espai desordenant-lo per després crear el seu propi ordre.