Envia el teu cv
Unió de Cooperatives de Treball de les Illes
Unió de Cooperatives de les Illes Balears

De la Consciència corporal a l’esquema corporal

De la Consciència corporal a l’esquema corporal

Estimades famílies,

Després d’haver consolidat els hàbits, les rutines i la cohesió de grup durant el primer trimestre, ara en aquest inici dels segon trimestre hem volgut aprofundir en el coneixement del nostre món i hem començat per la interiorització de l’esquema corporal.

Com vosaltres sabeu, els infants van desenvolupant la seva consciència corporal de forma progressiva gràcies a activitats vivencials i altament significatives per ells. 

Per tal de fomentar l’adquisició de la imatge d’un mateix hem oferit diferents propostes i experiències als infants per treballar l’esquema corporal:

  • plastilina
  • psicomotricitat
  • ombres
  • blocs de construcció 
  • proposta de línies rectes i corbes
  • massatges
  • cançons 
  • danses
Clica la imatge per a accedir al vídeo
Clica la imatge per a accedir al vídeo
Clica la imatge per a accedir al vídeo

Una vegada realitzades diferents propostes vivencials i experimentant amb les possibilitats que ens ofereix el nostre cos, hem donat pas a la representació a través del dibuix de l’esquema corporal mitjançant diferents perspectives.

Clica la imatge per accedir a l’àlbum
Clica la imatge per accedir a l’àlbum
Clica la imatge per accedir a l’àlbum

Aquestes representacions aniran evolucionat a mesura que els infants van adquirint uns coneixements donada la continuïtat de les diferents propostes en els diferents espais de l’escola.

A continuació vos deixam un article enllaçat que pensam pot ajudar a complementar la notícia de la tasca que hem iniciat amb els petits.

“El desarrollo de los diferentes componentes del cuerpo, la toma de consciencia de los mismos, y su control, utilización y expresión son el medio para introducirse mediante “ lo corporal” en todas las áreas curriculares, estimulando y favoreciendo el desarrollo de distintos tipos de aprendizajes.”

(Arnaiz, Rabadán i Vives, 2001, p. 98)

Tags: