Ludoteca en famílies

Un dels trets d’identitat de la nostra escola són els nostres projectes amb famílies. Aquest any els primers en poder gaudir de l’experiència compartida entre famílies, infants i mestres han estat els infants de 5è d’Educació Infantil amb el projecte de “Ludoteca en famílies”.

El projecte ofereix la possibilitat de viure una estona amb el seu fill o la seva filla, els companys i les mestres. Són estones de convivència, on pares i mares poden copsar en tots els sentits el que viu el fill dia a dia. A més, els vincles entre escola i família es veuen reforçats gràcies a l’intercanvi de moments i vivències que ens ajuden a augmentar la seguretat i confiança de les nostres relacions.

Tenen l’opció de veure el fill en relació amb el món, amb la societat, i també intercanviar opinions, punts de vista i establir acords i projectes conjunts en relació amb l’educació dels seus fills i filles. Aquest intercanvi de visions i experiències pot enriquir tots els agents educatius.

Un altre dels aspectes que més ens interessa del projecte és l’oportunitat que ens dona a tots de reflexionar sobre la necessitat de passar temps de qualitat amb els infants. Les presses del dia a dia, en moltes ocasions, no permeten aturar-se perquè et pentinin o maquillin a la seva perruqueria, aturar-se per deixar que ens ajudin a preparar el menjar  o parar la taula,, aturar-se per veure el recorregut de les fulles amb el vent… Els pares han de poder aturar-se per meravellar-se de les petites coses, dels petits tresors que ens envolten i formen part imprescindible de l’aprenentatge dels seus fills. Aquesta experiència convida a entrar en el seu temps, en el seu ritme per descobrir i alhora gaudir del seu món.