A 2n d’ESO ens submergim a l’Edat Mitjana amb els Arqueonautes

L’alumnat de 2n d’ESO ha participat d’un joc cooperatiu de simulació històrica de la mà dels “Arqueonautes”. S’han submergit a l’Edat Mitjana posant-se a la pell de diferents aldees de pagesos a través de l’activitat “Porta Murada” i s’ho han passat d’allò més bé!

Podeu veure totes les fotografies de l’activitat clicant sobre la imatge.

Els arqueonautes són arqueòlegs professionals que organitzen jocs de simulació històrica que tenen com a objectiu treballar el coneixement de la història de les Illes Balears mitjançant el joc i el diàleg. Aquesta és una proposta per conèixer, a través del joc, els reptes a què s’enfrontaren les societats que ens han precedit i les circumstàncies que les marcaren.

Tornant enrere en el temps, l’alumnat es situa en un entorn geogràfic en el qual reconstrueix de manera vivencial les situacions que les persones d’altres èpoques experimentaren en el seu dia a dia. D’aquesta manera també s’afavoreix una experiència de grup en què s’han de definir estratègies comunes i prendre decisions que determinen les noves i, de vegades, inesperades situacions que s’han de resoldre.

Trobareu més informació de les activitats dels “Arqueonatues” al següent enllaç: