Adéu estimat Miquel, que la terra et sigui lleu

Aquesta setmana tota la comunitat educativa de es Liceu hem quedat orfes. En Miquel Cabeza, conegut per tots com en Michum ens va deixar de manera inesperada dimecres dia 9 de març.

Seria molt difícil expressar en paraules la seva polifacètica activitat com a docent, com a cooperativista i sobretot com un ésser humà que sempre va demostrar ser un gran activista per defensar els valors cooperatius que signifiquen tant per a la nostra escola.

Va ser una persona molt implicada i compromesa en el món assembleari i cooperativista. A més de la seva tasca dins els òrgans directius i de consell rector de la nostra escola, va ser president de la UCTAIB (Unió de cooperatives de les Illes Balears) i una de les persones que se va implicar en la creació de COCETA. Durant molt de temps va ser membre del Consell rector de COCETA i el seu talant negociador i col·laborador va ser determinant en alguns dels esdeveniments que varen ajudar a conformar l’actual confederació de cooperatives.

Home de pau, amb una gran sensibilitat pel medi ambient, per la literatura i per l’art, serà recordat per tots els alumnes que el varen tenir. La seva particular manera de veure la vida i d’entendre el món, va ser una font de coneixement inesgotable que feia que les seves classes fossin úniques, surrealistes i sobretot molt divertides. Li encantava imaginar a través de les paraules i sempre fomentava l’escriptura a les seves classes com una manera de volar en llibertat. Els microrelats que ell feia fer a les classe i que van anar publicant els alumnes a la web de la nostra escola en són una mostra. La seva vessant periodística també va ser motiu d’inspiració per a la creació del setmanari digital DIVER-tits que durant tants d’anys van editar els alumnes de Diversificació de 3r i 4t de Secundària i que tan gratament llegíem amb passió tots els alumnes i professors de l’escola.

Sempre recordarem la història que ens va contar a l’entrega dels premis del Certamen Literari de la nostra escola l’any 2009, un conte preciós on explicava la seva mutació de moix d’un altre planeta anomenat Liceum per transformar-se en un ésser humà al planeta Terra.

Esperam que el seu pas pel nostre centre l’hagi fet créixer i que, una vegada acabat el seu cicle vital al nostre planeta (com ens explica a la seva història) arribi a altres planetes per ensenyar tot allò que d’ell vàrem aprendre.

Mientras tu corazón vuele libre y amoroso; lo demás, no importa tanto.

— Miguel Cabeza