04 febr. Autorregulació de les emocions: substàncies afectives
En el procés de créixer, l’autoconeixement és el fonament i també l’acompanyant. Aprendre i desenvolupar-se requereix un exercici conscient de trobar-se en els límits i en les possibilitats. Tot això, està també estretament lligat amb les emocions. La intel·ligència emocional, doncs, és un recurs imprescindible amb el qual s’hi ha de fer feina ja des d’infants.
Les estratègies per començar un procés d’autoobservació són diverses i totes elles han de tenir en compte les necessitats dels infants. Per això, encetam aquest projecte d’autoconeixement emocional mitjançant algunes substàncies afectives (Gómez, 2003). És a dir, aquells materials que, per la seva textura, provoquen un joc relaxant. En aquest cas hem optat per la farina de mandarina i taronja, així com l’arena banyada. Tot això, acompanyat també pel plaer visual de les botelles sensorials.
En definitiva, al grup dels Eriçons i dels Busquerets comença un procés d’autoconeixement perquè els infants cada vegada puguin ser més autònoms pel que fa al reconeixement i la gestió de les emocions mateixes.
Gómez, C. (2003). La conquesta de la classe. El període de l’adaptació. Revista Infància (131) 22-27. Extret de: https://www.rosasensat.org/revista/infancia-131/
Si clicau damunt la imatge, accedireu al vídeo