Celebram la setmana de la ciència 1r EP

Aquest any a 1r d’Educació Primària ens hem sumat a la celebració de la Setmana de la Ciència, que té com a objectiu apropar el mètode científic als alumnes.

Al llarg de la setmana s’han executat diverses propostes per a treballar amb els experiments científics, fent que els nins i nines siguin els protagonistes d’una sèrie d’investigacions científiques que els fan descobrir els procediments del mètode científic.

La setmana prèvia, es va preparar una tasca de recerca per fer a casa durant el cap de setmana, on les famílies van participar i van acompanyar als seus fills i filles. Era important despertar la curiositat en els alumnes i que aquests adquireixen els primers coneixements del tema. Posteriorment, aquestes recerques van ser presentades pels mateixos alumnes a l’aula i d’aquesta manera vam poder descobrir i gaudir de molts experiments, dels quals havíem de decidir entre tots i totes quin era el que més ens feia ganes treballar i experimentar a la darrera sessió d’aquesta celebració.

D’aquesta manera vam arribar a la darrera part i la més esperada pels nostres infants, l’hora de fer l’experiment i així veure l’esperit crític que caracteritza la ciència: només es poden fer afirmacions basades en fets, en aquest cas l’experiment escollit.

Aquesta experiència ha suposat un gran èxit, fins a tal punt que hem decidit seguir fent experiments al llarg d’aquest curs i poder continuar gaudint de propostes científiques. Cal dir que ha estat molt emocionant poder fer de científics i científiques! Investigant, observant, comparant, experimentant, fent debat i treball cooperatiu amb els companys i companyes hem arribat a conclusions sorprenents i hem comprovat si era vàlida la hipòtesi del nostre experiment d’aula.

Aquesta experiència ens ha permès conèixer, descobrir i aprendre junts a través de la ciència!

A continuació ens podeu veure en acció fent de científics i científiques!