Certamen literari i Premi Fumeral 2018

Certamen literari i Premi Fumeral 2018

Una vegada més ens hem reunit per a celebrar una altra de les nostres festes. Una de les festes que més ens agrada i que representa més fidelment un dels nostres trets d’identitat. El foment de la llengua i la cultura catalana és una de les nostres feines com a escola i una de les millors aportacions que podem fer a la societat.
Enguany hem tengut uns 100 participants en edats compreses a partir de tercer de primària fins als darrers grups d’FP. Hem reconegut la feina en diferents categories en les modalitats de narrativa i de poesia.
El certamen se situa dins el marc de la frase de siau qui sou d’en Guillem d’Efak, com a creador de cultura i sentiment de pertinença i ha tengut aquests finalistes.

Entrega de premis del Certamen Literari

Guanyadors i finalistes del Certamen Literari
A continuació podeu veure el llistat de guanyadors/es i finalistes del Certamen Literari 2018. Per llegir els relats o poemes premiats heu de clicar damunt el nom de l’obra.
Narrativa
Categoria A

Categoria B

Categoria C

Categoria D

Poesia
Categoria A

Categoria B

Categoria ESO – FP

Junt amb el lliurament de premis a les nostres alumnes i alumnes, aprofitam aquest dia per a reconèixer també la tasca dinamitzadora i d’expansió de la llengua catalana de personatges amb prestigi dins la nostra societat. Després de na Maria Antònia Oliver, de na Maria del Mar Bonet enguany els membres de la comissió han acordat atorgar el guardó al grup de música ANTÒNIA FONT.
En Joan Miquel Oliver, en Pere Debon, en Pau Debon, en Jaume Manresa i en Joan Roca, són els integrants d’aquest grup.
Ells han estat uns grans representants de la nostra llengua i cultura arreu de diferents escenaris, dins i fora de la nostra illa, han esdevingut un referent per a molts joves músics mallorquins i moltes de les seves cançons ja ens acompanyaran per sempre.
Hem volgut reconèixer la contribució a la divulgació i en favor de la llengua i la cultura catalana fent-los entrega del “FUMERAL 2018” i que d’aquesta manera se’n duguin i guardin sempre un trosset de la nostra escola, la ximeneia de l’antiga fàbrica que és també el símbol d’Es Liceu.
Volem donar l’enhorabona a totes i a tots els alumnes participants i animam tothom a aprofitar la convidada de la propera edició i a totes i tots els mestres que hi feim feina cada dia per a què això sigui possible.
Donam les gràcies a en Joan Miquel i en Pere que han estat amb nosaltres durant tot el matí, als membres del jurat: Cristina Bauzà, Mateu Rotger, Mui Morey, Irene Pérez, Nerea López, Glòria Camacho, Marina Perelló, Toni Canyelles i Kico López i a les persones que han volgut donar suport a aquest acte en representació de diferents institucions: Joan Francesc Canyelles, Batle de Marratxí, Aina Amengual, Regidora d’educació, Josep de Luis, president de l’Obra Cultural Balear, Enric Pozo, president de la sectorial de les cooperatives d’ensenyament, en Pep Lluís Bonnín, inspector d’educació na Xisca Dolç en representació de l’AMIPA de l’escola… i a totes les persones treballadores del centre que hi han posat tota la seva energia i implicació en fer, d’aquest dia, una culminació meravellosa d’un llarg trajecte de creació.
Notícia del Diario de Mallorca

Aquí teniu un recull de fotografies de l’acte (si clicau damunt la imatge accedireu a l’àlbum complet):