CLUB DE LECTURA DE 4t. Curs 2016-2017

CLUB DE LECTURA DE 4t. Curs 2016-2017

Projecte de foment de la lectura. Departament de Llengua.
c469-tmp-copiarEl grup d’alumnes que veieu a la foto que acompanya aquesta notícia és el que constitueix el Club de Lectura d’enguany. Com és habitual, són alumnes que cursen el  darrer any de Secundària. Els seus noms són, segons la seva posició a la foto, d’esquerra a dreta a dalt: Carlos Cañellas, Nora Moya, Telma Martínez, Sara Doménech, Emma Torrens, Natasha Quesada, Gema Alonso i Ema Pereira i baix, també d’esquerra a dreta: Marc García, Espe Altube, Claudia Quetglas, Lourdes Pozo i Cristina Capó.
Dijous passat, dia 3 de novembre, ens vàrem reunir per constituir el Club, pactar els nostres objectius i comentar les propostes dels alumnes. Cadascun va argumentar per què havíem de triar el llibre que ell o ella havia proposat.  Democràticament vàrem votar i ens hem decantat per “El diari d’Anna Frank”, obra que inclou els escrits del diari que la jove jueva Anne Frank va escriure en holandès al llarg de dos anys durant l’ocupació nazi. La primera publicació aparegué en 1947 amb el títol Het Achterhuis: Dagboekbrieven van 12 Juni 1942 – 1 Augustus 1944 (“La casa de darrere: notes del diari del 12 de juny de 1942 a l’1 d’agost de 1944”). Després de la lectura,  organitzarem una tertúlia per posar en comú les nostres sensacions i valoracions, de les quals en tindreu notícia en aquesta mateixa pàgina web.
Volem aprofitar aquest espai de presentació del Club per agrair la col·laboració de l’Amipa i de la Biblioteca de la nostra escola, que subvencionen les despeses del Club, tant pel que fa als llibres que llegim, com també pel que fa a les tertúlies que celebram després de cada lectura. Un any més, gràcies.
Patricia Cassà.
Departament de Llengua.