Concurs d’històries de por “Nit de les ànimes”

Ens apropam a la Nit de les Ànimes, una tradició mallorquina que se celebrava la vigília de Tots Sants, és a dir, dia 31 d’octubre. En aquesta nit, segons la tradició, les ànimes tornen a llurs cases a visitar els vius i per això era habitual deixar-los llums encesos i petits presents. Cal destacar el conegut joc de les animetes, consistent en anar amagant per la casa panellets o castanyes -que en el marc del joc són regals deixats per les ànimes del morts que aquell dia tornen- per tal que els infants les trobin a l’endemà, com a prova de la visita dels difunts, i en gaudeixin.. Aquesta tradició vinculada a la terra i la cultura mallorquina s’ha anat recuperant des de l’any 2017.

Seguint l’esperit cooperatiu de la nostra escola hem fet un projecte entre etapes que ha sigut el concurs d’històries de por per la Nit de les Ànimes dirigit a l’alumnat de 2n d’ESO.

Una vegada, creades les històries, l’alumnat de Formació Professional Bàsica de Grau Bàsic en Serveis Administratius han fet una acurada selecció de tres relats de cada classe de 2n d’ESO i s’han encarregat de liderar una entrega de premis on s’han lliurat un collar de llepolies a les millors històries horripilants i esgarrifants i uns diplomes fets a mà pels relats que més han agradat.

Ha estat un plaer gaudir d’aquesta tasca conjunta entre alumnat diferent, fomentant el treball en equip i la presa de decisions conjunta.

Volem agrair a tot l’alumnat i al professorat de segon d’ESO la seva implicació. Enhorabona a tot l’alumnat participant!