Descobrim els “secrets “ de la Colònia de Sant Jordi

Enguany, a 3r d’ESO, tornam a fer el Projecte SECOSTA. Aquest projecte de ciència ciutadana està liderat pel Centre Oceanogràfic de les Illes Balears i la UIB.

L’objectiu del projecte ha estat l’estudi i divulgació dels efectes del canvi climàtic sobre les nostres illes. Enguany els alumnes s’han dividit en camps d’acció: àmbit tecnològic, àmbit científic, àmbit creatiu i l’àmbit dels estudis socials.

És dins aquest àmbit d’estudis socials que, a més dels treballs de recerca d’informacions sobre la Colònia de Sant Jordi preturística , el passat dimecres vàrem poder gaudir d’una excel·lent xerrada sobre els “secrets del contraban” d’aquesta zona durant molts d’anys del segle passat.

Aquesta xerrada ens la va oferir en Tomàs Mut Ferragut (pare de na Caterina i en Guillem, alumnes d’Es Liceu) el passat dimecres. Tomàs, és l’autor del llibre “Al·lots, avui hi ha festa!” Ens va explicar moltes coses sobre aquesta activitat, en va mostrar estris que feien servir els traginers i algunes fotografies de secrets, fins i tot un que tenia davall dels seus peus i nosaltres no ho veiem.

Moltes gràcies, Tomàs.