El poema del mes de juny tanca el curs 2011-12. El proposa en Guillem Mateu, el Director i profe d’informàtica. Polo de LLimona, de Joan Miquel Oliver.

EL POEMA DEL MES DE JUNY tanca el curs 2011-12 i ens introdueix l’estiu. I sembla que ho hem preparat aposta, perquè en Guillem Mateu, ens ha proposat un poema refrescant, és la lletra d’una cançó del grup Antònia Font, es diu la cançó Polo de llimona, i si hem de fer honor al poeta, direm que l’autor és, com és habitual en el grup, Joan Miquel Oliver (Sóller, 1974).
Joan Miquel Oliver, és a més del lletrista i guitarrista del grup, autor del lllibre de poemes Odissea trenta mil (2002) i de la novel·la El misteri de l’amor (2008).
En Guillem ens fa una presentació molt acurada de la cançó i ens parla de tot allò que la cançó remou en els seus records i vivències al seu poble. Com a bon solleric, no es pot estar de parlar de França, i per aquest motiu segurament també ha triat un poeta solleric. Transcric a continuació les seves paraules:
“El primer cop que una persona escolta aquesta cançó pot pensar que tot són frases inconnexes i sense sentit, però cal recordar que en Joan Miquel és solleric, com jo, i a cada estrofa de la cançó ens evoca coses relacionades amb el nostre poble, com és el tramvia a sa plaça, el convent, na Mari Noel, que vindria a ser la cosina francesa que ve a passar els estius al poble, i que s’enyora perquè ara él lluny de la vall, cal recordar que a Sóller hi ha una forta relació amb França i que en el seu temps hi va haver molt flux migratori, per això ens queda molt lèxic francès en la nostra forma de parlar.
I que dir del corte, el gelat que ens servien al port de Sóller., meitat de fresa i meitat de nata en l’estiu, i personalment a mi m’agradava molt el polo de menta de la Menorquina i els burmanflash, que compràvem a la botiga i congelàvem per menjar-los al cel d’agost.
En definitiva, una cançó que quan l’escolto em recorda al meu estimat poble, Sóller.”

POLO DE LLIMONA

Les falgueres
les escales
les juguetes