Els projectes d’aula de 5è d’EP

En motiu del desè aniversari de la Serra de Tramuntana com a patrimoni de la humanitat, l’escola ha decidit acollir aquesta temàtica com a projecte d’aula per aquest curs escolar.

A 5è, per conèixer més de prop la Serra de Tramuntana, hem realitzat diferents activitats. Una d’elles ha estat gràcies al programa “Els valors de l’esport”, a través del qual hem conegut a Tòfol Castanyer, un trail mallorquí que ens va explicar el seu projecte “54milsnonstop” i ens va transmetre el seu respecte i admiració per la muntanya.

Hem investigat sobre alguns puigs de la Serra de Tramuntana, els quals ens han permès donar nom a la nostra aula, aprendre sobre les corbes de nivell, sobre els municipis on es troben, i moltes coses més.

També hem anat d’excursió a Valldemossa, una ruta anomenada Entre el cel i la terra. Vam partir de Ca Madò Pilla, una hostatgeria que fundà l’arxiduc sobre les antigues cases de Ca na Matgina. D’aquí, pel camí del Bosc, vàrem arribar a l’ermita de la Trinitat i les ermites velles, del segle XVI. Molt a prop hi trobàrem la capella del puig del Verger, el mirador dels Tudons de l’Arxiduc i també la cova del beat Ramon Llull.

Finalment, el pallasso Rico ens ha presentat La terra del myotragus, la millor manera de conèixer com eren les Illes Balears abans que els humans hi poséssim els peus al damunt. En aquest espectacle, en Rico, ens mostrà els animals i les plantes endèmiques de la nostra terra.