Enllaçats pel català també a Es Liceu.

Per entrar en olivetes, a lInformatiu Balear, podeu fer córrer el vídeo cap al minut 17 i 20 segons i veureu la nostra aportació a aquest sentiment que us volem transmetre. Un minut abans us expliquen també manifestacions hagudes al respecte. A l’Informatiu us conten breument el motiu de l’acte celebrat aquest matí, consistent en formar una gran senyera amb cartolines, mentre es penjava a la nostra xemeneia el llaç que heu estat veient a la web des de fa dies.
Ho podeu contemplar a l’àlbum fotogràfic que podeu veure pitjant a la imatge  o aquí.

Actes semblants s’estan produint a totes les Illes sota el lema “Enllaçats pel català“, organitzats també per  l’Assemblea de mestres i professors en català de les Illes Balears, que s’ha constituït a les Pitiüses, a Menorca i a Mallorca i que té el suport de l’STEI-i, l’OCB, Acció Cultural de Menorca, l’Institut d’estudis Eivissencs, el Moviment de renovació pedagògica de Menorca, Moviment de renovació pedagògica de Mallorca, les Escoles Mallorquines, L’Associació 8 d’agost de les Pitiüses…
No fa gaire podíeu veure al Diari de Balears el següent text, dins la notícia on l’Administració expressa el seu parer.
El cert és que l’autonomia de centre permet que el Consell Escolar decideixi el projecte lingüístic propi. Això implica que si una escola opta per defensar activitats per la promoció de l’ús del català en el seu projecte lingüístic, tota acció ludicoeducativa de defensa de la llengua queda emmarcada en aquest context i, per tant, és totalment lícita.
Actualment, més de 30 centres educatius de totes les Illes estan adherits a la campanya “Enllaçats pel català”, “que pretén que es faci visible el suport a la llengua catalana per aconseguir la implicació de tota la societat”. La iniciativa sorgí de la Comissió de Normalització Lingüística d’un centre de Muro, que ha aconseguit que claustres educatius sencers i per unanimitat votassin a favor de l’adhesió a “Enllaçats pel català”.
La iniciativa a favor de l’idioma propi pretén “donar una imatge cívica de la campanya, desvinculada de plantejaments ideològics”. A més a més, cerca “aconseguir que la imatge del llaç s’identifiqui amb una causa justa, darrere de la qual hi ha una veritat incontestable”.
Compartim, finalment, amb vosaltres, la manera en què també estan Enllaçats pel català des de l’IES Binissalem .