Fernando Blesa i Joan Galmés, alumne i professor de CFGM d’informàtica, ja són a Turku amb una beca Erasmus

Fernando Blesa, alumne del Cicle Formatiu de Grau Mitjà de Sistemes Microinformàtics i Xarxes a Es Liceu, partí divendres passat cap a Turku (Finlàndia) amb una beca europea Erasmus + que li fou assignada per part del nostre centre. Fernando partí amb un altre alumne de l’IES Manacor, en Jonathan García i un professor d’Es Liceu, en Joan Galmés.
Captura de pantalla 2016-04-26 a les 21.01.51

Primer dia – Benvinguts a Turku

El diumenge 24 d’abril, Fernando, Jonathan i Joan es van veure a les 8 del matí a l’aeroport per partir cap a Hèlsinki, un vol que durà una mica més de 4 hores. A l’arribada, vingué el primer contratemps: a l’alumne de l’IES Manacor, en Jonathan, li van perdre la maleta! Afortunadament, un dia després la companyia li envià al seu apartament.

Fernando i Jonathan a l’apartament

Segon dia – Benvinguda per part del centre finlandès

El segon dia, Mari Pakkonen, coordinadora dels programes internacionals de la “Turku Vocational School” acompanyà als alumnes i al professor Joan Galmés a l’escola d’informàtica Juhannuskukkula, la qual farà el seguiment als alumnes mentre siguin a Finlàndia. Allà, Pakkonen els presentà a la seva tutora de pràctiques, Marianna. A més, un alumne de darrer any, en Marco, s’oferí voluntari a l’escola finlandesa per acompanyar els alumnes durant tota la seva estada. Ja per començar, feu una visita guiada als tres mallorquins per tot el centre.

D’esquerra a dreta: Marianna, Joan, Marco, Mari Pakkonen, Fernando, Jonathan

Professor explicant un dels varis processos que tenen al centre.

Jonathan (esquerre) i Fernando (dreta) al gimnàs de l’escola

Aula d’ordinadors

Aula d’ordinadors

Tercer dia – Comencen les pràctiques i acomiadament del professor

El tercer dia a Turku, és a dir, dimarts dia 26 d’abril, els alumnes començaren les pràctiques a l’empresa TOP-Centre. A més, el professor Joan Galmés s’acomiadà dels finlandesos i  els alumnes i tornà cap a Mallorca tranquil de veure que el nostre alumne, Fernando, quedava a Turku en molt bones mans.
Des del centre volem agraïr l’esforç per part del centre finlandès, sobretot a Mari Pakkonen, qui ha coordinat totes les activitats que faran els alumnes a Turku.
Esperem per finals de maig la crònica dels alumnes. Us anirem informant.