Festa Major 2023!

L’escola és un espai de creixement des d’on construïm la nostra realitat més propera. Des de les aules ens anam constituint com a persones dins una comunitat i una realitat que pretén ser enriquidora. Com a escola ens reconeixem com a agent actiu en la transmissió de la nostra cultura, la nostra llengua i les nostres tradicions. En aquest camí ens vam reunir per reflexionar sobre el tractament que feim de les tradicions o com, de cada vegada, assumim que tradicions que ens són alienes, passen a formar part del nostre tradicionari.

Amb la Festa Major de l’escola volem reivindicar tradicions nostrades que no totes i tots hem pogut viure activament, aprofitant un moment de goig i bauxa per construir records tenyits de cultura. Volem reconèixer-nos com a part activa de la transmissió de l’estima cap a allò que ens identifica com a poble. Aquest curs és el primer i esperem poder compartir aquesta festivitat amb tota la comunitat educativa per molts anys.

La Festa Major s’iniciarà amb el pregó, que tindrà lloc dilluns 3 a les 9:15 h, just després dels 3 tocs de flabiol que començaran a les 9 h. En aquest moment tots i totes portarem el mocador de les festes de l’escola. Aquest mocador es repartirà a tot l’alumnat divendres 31 i cal que el guardeu, ja que cada any aprofitarem per desempolsar-lo i lluir-lo a la festa. Si algú s’anima i també vol tenir un mocador, en trobareu a material. Aquest dia us convidem a entrar a l’escola a escoltar plegades el pregó.

Dimarts 4 gaudirem dels ja coneguts tallers de diada cultural, moment en què ens ajuntarem l’alumnat de totes les etapes per gaudir plegades d’aquesta experiència. Per finalitzar els tallers, comptarem amb una xaranga que animarà el final del matí i ens farà ballar a totes fins al pati.

Dimecres és el gran dia… Començarem fent diverses activitats lúdiques per etapes i acabarem la jornada a les 14 h. Just abans del final de la jornada hi ha una sorpresa preparada. L’horabaixa, a les 16:30 h, obrirem les portes de l’escola per a què pugueu deixar les vostres taules preparades pel sopar a la fresca que tindrà lloc el vespre. És important que tothom que vengui a sopar porti la seva taula, que quedarà col·locada de manera ordenada al pati. A les 17 h començarà la fireta d’horabaixa, plena de propostes d’activitats per continuar fent comunitat. Després de la fireta tindrà lloc el sopar a la fresca, on cada un i una soparà d’allò que hagi portat i si us animeu podreu comprar postres per ajudar a recaptar diners pel viatge d’estudis. Pel sopar a la fresca volem omplir el pati de color, i per això hem fet una camiseta commemorativa de la Festa Major del 2023, que podreu adquirir clicant al següent formulari abans de dilluns 20, que també és la data límit del pagament. El disseny de la camiseta i el color són sorpresa i mantindrem aquesta incògnita fins dilluns 3 horabaixa que serà quan es reparteixin les camisetes. Finalment, acabarem la festa amb una Gran Revetlla, on comptarem amb un grup musical que animarà el vespre fins a les 23 h.

Trobareu la informació detallada al programa de festes.

Estam emocionades i tenim moltíssimes ganes de poder gaudir amb la família liceuera de la primera Festa Major de l’escola.

Comissió de Festa Major

Visca Es Liceu i Visca la FESTA MAJOR!! 🎉🎊🎉🥳

Aquí també teniu el programa per si no l’havieu llegit abans:

Dilluns 3 d’abril.

9h a 9:30h

PREGÓ

Ens trobarem davant el balcó de l’escola, abans d’entrar a les aules. Gaudirem del Pregó i donarem inici a la FESTA MAJOR.

Tothom ha de dur posat el mocador de la festa.

RESTA DE LA JORNADA:

Ed. Infantil i Primària:

• Taller d’alimentació per preparar la berenada

ESO:

• Sortides a la Serra de Tramuntana

Dimarts 4 d’abril.

9:15h a 12:15h

TALLERS

Ens ajuntarem totes i tots per fer diferents tallers, des d’Infantil fins a FP tindrem l’oportunitat de compartir una estona plegades.

Els tallers estan ambientats en el tema central de l’escola: PORTES OBERTES AL MÓN

12:15h

XARANGA!

La Xaranga passarà per totes les aules per tancar els tallers. Ens anirem afegint fins arribar al pati.

QUINA FESTASSA!!

Dimecres 5 d’abril.

9:30h a 12h

Ed. Infantil i Primària:

• Berenada a la natura.

Sortirem a gaudir de l’entorn natural de l’escola, on berenarem del que haurem fet el dilluns.

ESO:

• Teatre i Jornades professionals.

12:30h

Activitat conjunta

16:30h

Obertura de portes per deixar les taules pel sopar a la fresca. (Recordau que cada família ha de dur la seva taula)