Envia el teu cv
Unió de Cooperatives de Treball de les Illes
Unió de Cooperatives de les Illes Balears

Instal·lacions per acomiadar la tardor

Instal·lacions per acomiadar la tardor

Estimades famílies,

Per tancar el projecte de la tardor a 4rt d’educació infantil hem volgut acabar amb una experiència vivencial que combina les dues propostes exposades en les publicacions anteriors.

Aquesta vegada hem aprofitat les fruites típiques de l’època i les fulles caigudes dels arbres per a crear un dels elements més interessants de l’art contemporani, les instal·lacions artístiques.

Un dels aspectes que fa que aquest tipus de instal·lacions siguin molt indicades per a ser utilitzades com a recurs educatiu és el seu caràcter participatiu. Està pensat perquè els espectadors interaccionin amb l’obra i entre ells mateixos, propiciant el dubte, la confusió, la sorpresa, el debat o la reflexió. La proposta requereix acció i no només contemplació.

El fet de requerir la participació de l’espectador fa possible adaptar educativament aquest tipus d’art introduint-hi els elements del joc. Combinant art i joc permet que els infants es sentin més disposats, més relaxats per percebre i proposar.

Si esta realidad es vivida de manera distendida, confiada y gozosa, se convierte en camino para percibir a los otros y a las cosas, para escuchar, proponer, abrir la propia sensibilidad al mundo

(Abad et al, 2007, p.41)

Hem intentat crear espais de joc lliure que convidin i provoquin els infants, on cada un d’ells pugui arribar fins on vol o fins on està preparat. I, a més, destacar la importància de donar-los temps sense temps per descobrir, per sorprendre’s, per experimentar, per compartir i per trobar-se a sí mateixos.

En aquest enllaç accedireu a un article que us ajudarà a entendre la importància d’introduir situacions de joc lliure a través de l’art per a fomentar el creixement integral de l’infant.

A continuació podreu gaudir de les imatges/vídeos on els infants, després d’un primer moment de contemplació, s’han fet seu l’espai desordenant-lo per després crear el seu propi ordre.

Tags: