Instants

INSTANTS, en aquests primers dies del mes de maig, penjarà als seus espais habituals l’inici de El túnel, novel·la de l’escriptor argentí ERNESTO SÁBATO, mort ara, el dia 30 d’abril a Santos Lugares, ciutat on residia des de 1945. Estava a punt de viure 100 anys, els hagués fet el mes de juny. Va escriure una altra gran novel·la, Sobre héroes y tumbas, l’obra inclassificable Abaddón el exterminador i va obtenir el Premio Cervantes el 1984. Va ser molt criticat per haver estat un escriptor compromès políticament, i això va provocar, injustament, el seu desprestigi literari.
Sábato serà recordat, sobretot al seu país, per alguna cosa més que per les seves novel·les, serà recordat per la seva presidència de la “Comisión Nacional sobre la Desaparición de Personas”, entitat que entre 1983 i 1984 va dedicar els seus esforços a investigar i aclarir les barbaritats comeses per la dictadura militar argentina que havia governat el país entre 1976 i 1983. Una de les víctimes d’aquella època, Carla Artés, filla de pares assassinats, va ser segrestada i va viure com a filla d’un agent de la Triple A i cap del centre clandestí de detencions, fins que la seva padrina na Sacha, una de les padrines de la Plaza de Mayo, la va poder recuperar. Na Carla va ser alumna de la nostra escola durant els anys que va viure a Mallorca, ja recuperada, així que ara que estem a punt de celebrar un concert per i d’antics alumnes , la nostra secció, amb Ernesto Sábato, vol recordar també na Carla.