La setmana de l’esport adaptat d’Es Liceu

El 3 de desembre, en ocasió del Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat, la Fundació per a l’Esport Balear (FEB), la Federació d’Esports Adaptats de les Illes Balears (FESAIB) i Es Liceu es van unir per celebrar la Setmana de l’Esport Adaptat. La #SetmanaEsportAdaptat2023 va tenir lloc del dilluns 27 de novembre al divendres 1 de desembre, oferint una rica varietat d’activitats esportives adaptades amb l’objectiu de sensibilitzar els estudiants sobre la importància de la pràctica esportiva tant per a persones amb discapacitat com per a aquells sense.

Amb una visió inclusiva, els nostres alumnes van explorar diverses modalitats esportives adaptades, com ara el voleibol asseguts, el goalball, el tennis amb una sola mà, la boccia asseguts, entre altres. Així mateix, van aprendre sobre les diferències reglamentàries i organitzatives en comparació amb les modalitats convencionals. Durant aquestes jornades, es va destacar la importància de valors com el desenvolupament de l’esperit crític, l’educació emocional, l’autonomia, la coeducació, la cooperació, la salut, l’equitat i la solidaritat, tots ells considerats com a valors transversals en l’àmbit esportiu i educatiu.

Des de Es Liceu, volem expressar el nostre profund agraïment a tot l’alumnat i professorat que han participat en aquesta iniciativa, així com a la Federació d’Esports Adaptats de les Illes Balears i la Fundació per a l’Esport Balear per la seva dedicació i contribució.Aquests valors són pilars essencials per a la transformació social, catalitzant iniciatives educatives orientades a promoure la inclusió i assegurar la igualtat d’oportunitats per a cadascú.