LES NITS LITERÀRIES D’ES LICEU

Després d’un curs sense Nit Literària, per circumstàncies que afectaven al grup d’actors que ens visiten des de fa uns anys, el Departament de Llengua ha tornat a organitzar aquesta activitat curricular. Els passats dijous, 26 de maig i 2 de juny, els alumnes de 1r i 2n d’ESO, respectivament, gaudiren d’una nit de joc i de cultura. Es tracta d’una nit on tres personatges de la literatura vénen a explicar-nos històries extraordinàries i, per altra banda, es tracta d’una nit on els nostres alumnes sopen i dormen a l’escola.

Ens reunírem a les 20’00h a l’escola per organitzar l’espai on dormir: el gimnàs. A les 21h els professors van servir el sopar i a partir de les 21,45h començà la nit literària. Vam fer un itinerari a les fosques, per l’escola, fins arribar als tres punts on es trobaven els actors, i allà escoltàrem els seus monòlegs.

La primera aturada va ser en el pati d’Infantil, on una dona que s’anomenava Balanguera ens va explicar la seva història i tota la nostra, era una dona molt sàvia i només teixia. Estava asseguda damunt la senyera i ens va dir que filava la vida de tots els éssers vius de Mallorca. Que de vegades havia de tallar el fil de la vida d’uns i començar a filar un nou fil que donava a la vida d’altres.

La segona aturada va ser davant les aules de 4t. Damunt la gespa hi havia una altra dona que era molt misteriosa, i li agradava molt la nit. Era una sacerdotessa la qual ens va explicar la història d’Osiris, un déu egipci, concretament de la mort , un déu que va morir tres vegades per el seu germà i que totes aquestes vegades va ser ressuscitat per la seva dona, Isis, deessa de la fertilitat. Ens va explicar moltes històries sobre personatges fantàstics i de terror, per exemple el dràcula, els vampirs, les bruixes, etc.

Finalment, a la darrera aturada, ja voltant cap a les pistes, davant de la nau d’ESO, un personatge molt conegut, anomenat “Don Quixot” ens va donar un ensurt. Aquest ens va explicar les seves aventures amb en “Sanxo Panza”; amb els gegants que després es convertiren en molins, na “Dulcinea”… Tot plegat va ser molt divertit.

Llavors havíem d’anar a dormir, tot i que no hi va haver cap alumne que dormís, per desgràcia dels professors. I el divendres ens aixecàrem a les 7h per berenar i començar un nou dia. La Nit Literària s’havia acabat, lluïa el sol.

El Departament de Llengua agraeix molt i molt a tots aquells que heu fet possible una vegada més aquesta activitat, amb la vostra gestió, i sobretot amb la vostra presència. Gràcies també als actors per la seva bona feina: comptam amb ells per la propera Nit.