Motxilles solidàries. Escola de vida, Escola de solidaritat.

Us convidam a participar de la campanya “Motxilles solidàries” que han engegat la FAPA Mallorca i les cooperatives d’Ensenyament.
Us explicam la iniciativa breument. Si teniu intenció de comprar una nova motxilla o un estoig pel vostre/a fill/a, de cara al proper curs, us proposam que deixeu aquests materials usats a l’aula de la vostra filla/del vostre fill, el proper 21 de juny i les associacions organitzadores coordinaran la distribució entre l’alumnat que, a conseqüència de la crisi, no poden gaudir d’aquests materials.
________________________________________
Carlos Gómez Martínez, del Projecte “Aliments i Solidaritat”, ens explica en aquest escrit, Escola de vida, l’origen de la campanya que posa en marxa la FAPA, i que s’exposa a la següent circular:

Benvolguts socis, amigues i amics,

Ja som al mes de juny i és el moment ideal per a plantejar-nos algunes iniciatives interessants.
Des de la FAPA a més de reivindicar i criticar, continuam amb les feines pròpies de la Federació  i els compromisos amb els socis.
La idea sorgeix en el marc del projecte “12 mesos, 12 tasques” i aquest mes ho volem dedicar a la SOLIDARITAT.

LA IDEA
Volem donar conèixer, difondre i aportar iniciatives de solidaritat que sorgeixen des d’una escola.
Vos adjuntam un article de Carlos Gómez, antic alumne de Montesion i un dels “Solidaris” que duen endavant un projecte a Palma que dóna suport a mes de 8400 persones, de les quals 1748 són menors de 8 anys .
La història dels Antics Alumnes Solidaris de Montesion, coneguts com a “Solidaris”, és una història que val la pena llegir amb un final de compromís davant la situació actual.

EL PROBLEMA
Ens vàrem assabentar de que molts dels nins i nines beneficiaris del suport dels “Solidaris” tampoc no tenen material escolar ni motxilles al començar l’escola. També algunes APIMA ens ho heu contat a les reunions que hem mantingut.

COM HI PARTICIPAM?
Són moltes les famílies que compren motxilla nova i estoig cada curs escolar.
Per això, vos demanam que a final de curs, el darrer dia, deixeu la motxilla que ja no usaran més els vostres fills/es a l’escola. Les farem arribar tant als nins i nines beneficiaris dels “Solidaris”, com a altres escoles que ens ho demaneu,  si és que teniu famílies amb aquesta necessitat.

QUI MÉS HI PARTICIPA?
En aquest projecte hi col·laboren FAPA Mallorca, l’Associació d’antics alumnes de Montesion “Solidaris”, les Cooperatives d’ensenyament i si voleu vosaltres com APIMA solidària.

L’únic que heu de fer és coordinar al vostre centre la recollida del material i donar-li difusió ja sigui amb el cartell adjunt que vos facilitam o amb alguna circular.

ELS OBJECTIUS
A més de dotar de mitjans escolars als que no poden comprar-los, ens agradaria publicar un recull de les iniciatives solidàries a les escoles de Mallorca. Per això si feis mercadets solidaris, veneu coques, recolliu menjar per alguna entitat o feis qualsevol altra cosa HO VOLEM SABER per a compartir idees i iniciatives.

Podeu aclarir dubtes i enviar les vostres iniciatives per mail a info@fapamallorca.org o al 971 43 21 31

VOS ENGRESCAU?

Marina Corelli – secretària tècnica