Nit literària a ESO

El departament de llengües, juntament amb el projecte del foment de la lectura de secundària, va muntar una activitat curricular els dies 12 i 19 de maig pels alumnes de 1r i 2n d’ESO. Es tractava d’una nit literària on tres personatges de la literatura van venir a explicar-nos històries extraordinàries i quedàrem a dormir a l’escola.
Ens reunírem a les 19h a l’escola per muntar les tendes de campanya. A les 21h els professors van servir el sopar i a partir de les 21,45h començà la nit literària. Vam anar a veure tres monòlegs d’actors molt bons. Els personatges estaven dispersats per tota l’escola.
La primera aturada va ser en el pati d’infantil, on una dona que s’anomenava Balanguera ens va explicar la seva història i tota la nostra, era una dona molt sàvia i només teixia. Estava asseguda damunt la senyera i ens va dir que filava la vida de tots els éssers vius de Mallorca. Que de vegades havia de tallar el fil de la vida d’uns i començar a filar un nou fil que donava a la vida d’altres.
La segona aturada va ser devora l’edifici de primària. Hi havia una altra dona que era molt misteriosa i li agradava molt la nit. Era una sacerdotessa la qual ens va explicar la història d’Osiris, un déu egipci, concretament de la mort , un déu que va morir tres vegades per el seu germà i que totes aquestes vegades va ser ressuscitat per la seva dona, Isis, deessa de la fertilitat. Ens va explicar moltes històries sobre personatges fantàstics i de terror, per exemple el dràcula, els vampirs, les bruixes, etc.
Finalment varem continuar caminant i davant de la nau d’ESO, un personatge molt conegut, anomenat “El Quixot” ens va donar un ensurt. Aquest ens va explicar les seves aventures amb en “Sanxo Panza”; amb els gegants que després es convertiren en molins, na “Dulcinea”…
Llavors havíem d’anar a dormir, tot i que no hi va haver cap alumne que dormís, per desgràcia dels professors. I el divendres ens aixecàrem a les 7h per dutxar-nos i berenar i començàrem les classes a les 8,10h, tot i que més d’un va estar dormit tot el dia i n’hi va haver més de dos que se’n van haver d’anar a casa seva perquè estaven molt constipats.
Vegeu-ne unes imatges.