Projecte SECOSTA 2022

Durant aquest curs l’alumnat de 3r d’ESO hem participat, juntament amb altres quinze centres i un miler d’alumnes,  en un projecte de ciència ciutadana liderat pel Centre Oceanogràfic de les Illes Balears i la UIB. L’objectiu del projecte ha estat l’estudi i divulgació dels efectes del canvi climàtic sobre les nostre illes.

La nostra participació en el projecte ha sigut molt variada.  Aquí teniu un vídeo on vos en podeu fer una idea en només 2 minuts.

Aquestes han estat les nostres principals tasques:

Hem construït equipament electrònic de mesura que després hem emprat per a fer mesures a la platja d’Es Dolç de la Colònia de Sant Jordi. Els resultats que hem obtingut les incorporaran els investigadors a la seves bases de dades.

Hem fet una recerca sobre les causes del canvi climàtic i els seus efectes presents i futurs sobre la societat.

Hem fet un recull de tot el coneixement que hem generat al llarg del projecte per tal de fer-ne divulgació en el nostre entorn.

Hem fet entrevistes a diferents sectors de la societat i hem debatut les implicacions socioeconòmiques i ètiques del canvi climàtic.

Hem participat en el I Congrés d’Estudiants Secosta 2022. Aquí teniu el vídeo resum de la ponència que vàrem presentar al Congrés.Ara, per acabar el projecte, hem encetat la tasca de divulgació.

En aquesta pàgina WEB podeu consultar tota la informació del projecte.