Protocol davant casos de COVID

Protocol davant casos de COVID

Comunicacions del Centre

Estimades famílies,

Davant els canvis epidemiològics que experimentam aquestes setmanes en què les condicions sanitàries han patit un sensible empitjorament que condiciona les relacions socials, la repercussió en la convivència del centre també se’n fa palès.

Els centres escolars esdevenen un context d’especial interès en la seva seguretat i la gestió preventiva és també especial. L’equip d’EDUCOVID en gestiona les actuacions i a causa de l’augment de casos positius ha reforçat les mesures de protecció per a compensar el volum de feina que tenen i evitar així la saturació del sistema.

És important que davant simptomatologia compatible amb el virus SARS-COV-2 ho comuniqueu a l’IBSALUT. El protocol que mantenim amb els serveis sanitaris especialitzats és el següent, tot i que la urgència i altres casuístiques demostren que el curs del procediment es pot alterar:

1. És EDUCOVID qui té la competència d’iniciar el protocol d’actuació i així ho notifica al centre.
  2. El centre facilita el llistat de dades personals del grup i les persones adultes que hi intervenen.
  3. EDUCOVID detecta els casos estrets que cal confinar (i ho notifica a KIDSCOVID)
  4. KIDSCOVID convoca les famílies (en ocasions mitjançant el centre) per a les proves PDIAs (que ja no es faran a l’escola) i en facilita els resultats per SMS entre les 24 i 48 hores posteriors. Els contactes estrets només fan una PCR. La resta fa una PCR o antígens a les 48 hores i una PCR el 7è o 8è dia.
  5. EDUCOVID determina l’informe final. Si els resultats són negatius, es reincorporen a l’aula i es vigilen els possibles símptomes. Si apareix algun positiu, s’aïlla el grup (durant 10 dies des del darrer contacte) i s’inicia el nou rastreig.

En el cas d’educació infantil i educació especial es considera tot el grup com a contacte estret, ja que no utilitzen mascareta i, per tant, la quarantena es generalitza.

Pel que fa a la resta d’etapes, es determinaran els contactes estrets en funció del bon ús de la mascareta en les interactuacions més perllongades i, especialment, el temps de berenar i de menjador.

L’alumnat que compta amb la pauta de vacunació completa o ha patit la malaltia dins els darrers 180 dies,  podrà assistir al centre i extremarà les mesures de prevenció.

L’escola transmet les diferents informacions que ens fa arribar EDUCOVID mitjançant la plataforma telegram i els correus de les famílies. Els casos que cal confinar reben també una telefonada. Durant el temps d’absència la tutoria mantindrà el contacte de forma habitual i es presentaran propostes pedagògiques a les plataformes digitals.

Sabem que tot plegat suposa un esforç especial per a tothom i us animam a vetllar pel compliment de les mesures de protecció en els diferents àmbits socials, notificar als serveis d’IBSALUT l’aparició de simptomatologia a casa i a la vostra tutoria, respectar en tot moment la privacitat de les dades personals i col·laborar en les diferents fases del protocol d’actuació.

Podeu consultar el Pla de contingència del centre, la Normativa que regula les actuacions a les escoles i teniu a la vostra disposició els contactes d’INFOCOVID per a aclarir els dubtes.

L’EQUIP DIRECTIU,

desembre ‘21