Ramon Besora visita Es Liceu

Ramon Besora visita Es Liceu

És mestre, editor i escriptor.

Bon coneixedor del món escolar, ha col·laborat activament en la formació de mestres i és autor d’una bona colla de llibres destinats als infants.

També és autor de diverses publicacions i articles sobre didàctica, creativitat infantil, la construcció del lector, poesia i escola, entre altres.

Després de 22 anys exercint com a mestre – 12 dels quals com a director de l’Escola El Puig d’Esparreguera – es va dedicar al món editorial.

Ha estat president del Consell Català del Llibre per a Infants i Joves i membre del jurat de diversos premis literaris, com el Premi de Literatura de la Generalitat, el Premio Nacional de Literatura del Ministerio de Cultura i el Premio Lazarillo.

Ha coordinat el VI Simpòsium del Premi Internacional Catalònia d’il·lustració.

Ha rebut diversos premis nacionals i internacionals entre els quals destaquen el Premi Baldiri i Reixac per les seves
aportacions en el camp de la didàctica de la llengua i l’Octogone d’Honneur, atorgat pel Centre Internacional
d’Études en Littérature de Jeunesse de París.

Les seves edicions han estat guardonades amb el Premi Nit de l’Edició 1993 al llibre més original i, a la Fira del

LLibre de Bolònia, el 1992 amb el Critici in Erba Prize i el 1997 amb el Premi Internacional d’Innovació.

Cal destacar els seus dos darrers llibres:

“EL CONILLET QUE VOLIA PA DE PESSIC” ( un conte en vers que ha estat traduït al castellà, eusquera, gallec i en
aquests moments l’estan traduint al rus)

“ZOO DE PARAULES” un llibre de poesia per a infants que, segons la crítica, “és un bestiari deliciós i alhora màgic.
L’autor juga amb les paraules d’una forma magistral”.

L’escriptor Janer Manila va escriure a la revista “El Mirall”: “Ramon Besora és un d’aquests mestres estranys, capaç de comunicar aquella rara passió dels pedagogs excepcionals, convençut –ai, las!- que l’educació encara és capaç de capgirar la vida”.

Actualment és president de l’Associació Miquel Martí i Pol i patró de la seva Fundació.

Les nostres nines i els nostres nins han gaudit d’una estona amb l’autor del llibre que aquests dies han estat treballant. En Ramon ha confessat els seus secrets, ens ha il.luminat amb anècdotes, ens ha obert la poesia cap a la reflexió i ens ha entretingut amb els seus versos.

Les mestres i els mestres hem tengut també el nostre moment d’intercanvi i en Ramon ens ha regalat algunes orientacions ben interessants.

Gràcies, Ramon

Aquí teniu algunes fotografies de la visita: