Ruta de les Ermites Velles 4t d’ESO

El divendres dia 14 d’octubre, els alumnes de 4t d’ESO vàrem fer una sortida tutorial i curricular a Valldemossa.

Vàrem arribar a mig camí entre la carretera de Valldemossa a Deià on ens esperava en Joan Carles Palos per explicar-nos, abans de començar a fer l’itinerari, la importància de la Serra de Tramuntana en la vida i obra de Ramon Llull i l’Arxiduc Lluís Salvador, dos dels personatges més emblemàtics de la literatura, la cultura i el patrimoni de Mallorca.

Vàrem fer una ruta circular, així que tot d’una en començar la ruta, vàrem agafar la primera drecera cap a la dreta per visitar el mirador dels tudons.
Després, vam passar per davant un forn de calç per seguir caminant fins a la cova de Ramon Llull. Abans de visitar les ermites, vam passar per sa bassa des porcs, on vàrem descansar una estona mentre escoltàvem les explicacions de Joan Carles sobre la presència de la tranquilitat de la Serra i de com aquesta percepció se veu en els escrits de Ramon Llull i l’Arxiduc.

Ja en la meitat de l’excursió, vam visitar les ermites de sant Pere i sant Pau (les ermites velles), que estan una just devora l’altra. D’aquestes ermites, només se’n conserva l’estructura. Des de les ermites, vam seguir per un camí que ens va dur cap a la Capella del Puig des Verger, que té un clar estil àrab.

Finalment, i després de visitar la capella, vam tornar per al mateix camí de tornada fins acabar en el mateix punt de sortida.