(S)AVIS: JUNTS TEIXIM EL FUTUR

(S)AVIS: JUNTS TEIXIM EL FUTUR

Al lloc web d’Infantil.

Com cada any, ahir varem fer la festa dels padrins i padrines dels alumnes de 6è d’infantil. Amb ells vàrem poder gaudir de l’exposició que havíem estat preparant durant el curs. Els infants gaudiren de mostrar l’escola i les diferents obres de l’exposició.

A continuació vos feim arribar el discurs de benvinguda que, per problemes tècnics, alguns padrins no varen poder escolar. I així, també podem fer-ho arribar a les famílies dels nostres estimats infants.

I aquí podeu veure un àlbum de fotografies.

Benvinguts i benvingudes a la festa dels padrins. Ja fa un parell d’anys que a l’escola duim a terme aquest projecte perquè pensam que reconèixer la figura dels padrins és identificar les nostres arrels i al mateix temps, implica prendre consciència de lo important que sou pels vostres néts i nétes.

Durant aquest curs escolar, en estonetes que anàvem preparant el projecte dels padrins, han sorgit una gran quantitat de converses dins l’aula; a alguns el que més els agrada quan van a ca els padrins és que guanyen sempre, sigui quin sigui el joc que desenvolupin; altres expliquen que els encanta anar a ca els padrins perquè ajuden a parar taula o a fer el dinar; altres que sempre poden menjar un dolç extra que no està permès a casa dels pares… entre d’altres.

I és que els infants parlen de vosaltres com si fóssiu un regal; sou un regal pels vostres néts i nétes, sou un regal per la societat, sou un regal per a la vida. I com diu Bert Hellinguer “Sense arrels no hi ha ales” Voltros ens donau les arrels, la identitat i gràcies a això, nosaltres podem treure les ales per volar ben amunt.

Si vos sembla bé, a continuació inaugurarem l’exposició amb una cançó que hem preparat i que dóna un missatge molt especial ja que convida als infants a poder ser qui vulguin ser. Anirem cridant als alumnes per anar col·locant-los dalt de l’escenari a continuació, però abans, ens agradaria explicar-vos les 5 obres que vos trobareu a dins:

– En primer lloc veureu el títol de l’exposició: “(s)avis: junts teixim el futur” i al costat la transcripció de les lletres de les cançons que d’alguna manera, vos representen. Aquestes les hem escoltades i treballades a l’aula i és curiós com en general, totes han estat cançons molt tranquil·les. A l’hora de berenar, desprès d’haver fet el recorregut, podrem escoltar-ne un parell a aquest altaveu que tenim aquí i amb l’ajuda de na Laura.

– Si seguiu avançant pel passadís, podreu veure els arbres de vida de cada un dels vostres néts i nétes.

– A continuació, trobareu unes siluetes amb l’instrument que dóna nom a la nostra aula.

– Posteriorment veureu a una cortina de bambú els diaris del futur, on els infants expliquen en forma de notícia el missatge que voldrien donar-vos d’aquí molt de temps.

– I, finalment, veureu unes escultures que representen el pas de temps, que també passa pels vostres néts ja que es fan grans i l’any que ve canvien d’etapa.

Si trobau, passam a cridar als nostres alumnes i desprès vos donarem una mitja horeta perquè ells vos mostrin les seves obres i la seva aula, on també vos espera una petita sorpresa.

Benvinguts!