Taller de berenars saludables

vertical(30)

Taller de berenars saludables

Organitzat per l’AMIPA, el dijous dia 6 de febrer, va tenir lloc al menjador de l’escola el Taller sobre berenars saludables a càrrec de la cuinera Cati Pons propietària de l’empresa de menjars preparats Fogons de Plaça de Bunyola
Seguint les orientacions del Decret de la dieta mediterrània que serà d’obligat cumpliment als menjadors escolars i centres sanitaris a partir del mes de maig de 2020 els 20 assistents entre pares, mares i infants van elaborar receptes d’opcions saludables per al berenar del matí i del temps d’esbarjo a l’escola.

La dieta mediterrània tradicional es caracteritza per un consum elevat d’hortalisses, llegums, fruita, fruita seca amb closca, cereals integrals, l’ús d’oli d’oliva, un consum moderat de peix, ous, carns magres, làctics i un consum de petites quantitats de carns vermelles.

L’evidència científica ha posat de manifiest que aquesta dieta és beneficiosa per a la salut de les persones si bé s’observa una tendència a abandonar aquest estil de vida per part de la població. Augmentant en els darrers anys la prevalencia de l’obesitat i els factors de risc de malalties cardiovasculars, diabetes i cáncer.

Una experiència ben interessant i divertida que es repetirà el proper dia 10 de març de les 16.30 a les 18.30 hores.

Aquesta iniciativa es suma a altres que ha posat en marxa l’escola com ara la visita de la cap de cuina a totes les aules de primària per explicar com elaborem el menú del menjador escolar seguint les pautes del Decret de la dieta mediterrània.

Pels que no vau poder assistir un penjam el receptari.

Si clicau damunt la imatge, accedireu a l’àlbum complet