“Tancam la paradeta amb… Els nostres poetes”

vertical(0)

“Tancam la paradeta amb… Els nostres poetes”

Els alumnes de 2n d’ESO han treballat el gènere de la poesia de la mà d’alguns dels nostres poetes més importants.
Durant aquest darrer trimestre del curs, a classe de llengua i literatura catalanes, han estudiat el gènere de la poesia. Després de posar-se en contacte amb els versos d’autors de renom com Marià Villangómez o J. V. Foix, els alumnes s’immergiren en el coneixement dels aspectes formals d’aquest gènere, que s’acosta més del que es pensaven a la seva realitat. Aprengueren com analitzar un poema a partir de la mètrica, la rima, les estrofes i composicions, les figures retòriques i els seus significats…

En acabar d’assolir aquests conceptes, per arrodonir aquest aprenentatge, han fet una petita antologia de poemes d’alguns dels autors catalans més importants, que ells mateixos han escollit. En petits grups es decantaren per un poeta i, després de fer una petita recerca d’informació i contextualització, escolliren un poema seu per analitzar.

Als treballs que trobam exposats a la nau d’ESO veurem el resultat d’aquesta recerca sobre la vida, l’obra, els premis, la importància de l’obra escollida, etc., d’aquests poetes de renom. I, per altra banda, l’anàlisi de l’àmbit formal del poema que trià cada grup amb una petita interpretació del que han entès i els han transmès aquests versos.

Departament de Llengua