Teatre a Secundària: “El Lazarillo de Tormes”

TEATRE A SECUNDÀRIA.

LAZARILLO DE TORMES, UN CLÀSSIC.

El passat dimecres, 26 de febrer, els alumnes de 3r i 4t i de l’aula UEEC assistiren a una representació d’aquesta novel·la picaresca del segle XVI, Lazarillo de Tormes, adaptada per Factoria Cultural. La novel·la adaptada forma part del programa de lectures de 3r de l’assignatura de Llengua Castellana i Literatura, i per aquest motiu el Departament de Llengua havia organitzar aquesta activitat.

La representació es va fer al gimnàs, i, malgrat les nostres instal·lacions no ajudaven massa, els actors i el muntatge donaren una lliçó de professionalitat. Els alumnes seguiren la representació amb molta atenció i valoraren molt positivament la feina dels actors i l’adaptació de les aventures d’En Lázaro. Fins i tot, alguns alumnes sortiren a escena quan el “pícaro” els va demanar que actuassin com a “poble” en un episodi determinat: En Mateu Martínez, Na Shara Jaume i En Fernando Blesa ho brodaren.

Després de la representació el director de l’obra i els actors obriren un torn de preguntes i els alumnes s’interessaren sobre temes com la pròpia adaptació de la novel·la , sobre la feina dels actors, la seva trajectòria i sobre els efectes de la crisi en el món del teatre.

Josefina Manchado.

Departament de Llengua.