Tractament dels polls

vertical(0)

Tractament dels polls

pdf.gif Prevenció, diagnòstic i tractament de la pediculosi
pdf.gif Tríptic sobre la prevenció de la pediculosi
Segons les dades de què disposa la Direcció General de Salut Pública i Participació, entre el 5 i el 14% de la població en edat escolar té polls durant el curs, especialment a l’inici de l’activitat a les escoles. Malgrat que la prevalença de la pediculosi és estable, la transmissió de missatges confusos a l’hora d’aplicar els tractaments recomanats i l’associació dels polls amb la manca d’higiene o malalties continua vigent, cosa que dificulta les accions per aturar de forma eficaç els focus d’infestació.
Tenir polls no suposa estar malalt, ni cap risc per a la salut, però són molests pel picor que provoquen. Els polls en el cap no transmeten malalties, però poden originar l’aparició de dermatitis irritant i, en ocasions, una infecció bacteriana secundària en les lesions per la pruïja produïda per la reacció a la saliva del paràsit quan pica i succiona la sang per alimentar-se.