VIATGE COOPERATIU A MONDRAGÓ, Gipuskoa (notícia ampliada)

En motiu del 25 aniversari de la Unió de Cooperatives de Treball, a la que pertany la cooperativa Es Liceu i de la Confederació de l’estat espanyol de Cooperatives de Treball Associat – COCETA, un grup de vint-i-tres cooperativistes i persones vinculades al sector partírem el dimecres passat a conèixer l’experiència Mondragó, corporació cooperativa capdavantera a nivell mundial.
Com a part de la corporació Mondragó, visitàrem la ikastola cooperativa Arizmendi, la cooperativa industrial Fagor electrodomèstics i el centre de formació cooperatiu i directiu Otalora.
Una experiència ben interessant !!, des del treball que es fa a les escoles per educar en els valors cooperatius, la forta estructura laboral cooperativa de les empreses vinculades a Mondragó Corporació Cooperativa – MCC, la important inversió en  formació i en investigació tecnològica que fa el grup per mantenir-se en primera fila i els valors cooperatius tant arrelats en el quefer quotidià de les empreses.
Per acabar, assistírem al Seminari i acte conmemoratiu del 25 aniversari organitzat per la COCETA en el qual participà  Dame Pauline Green, Presidenta de l’ACI (Aliança Cooperativa Internacional).
Trobareu un petit resum i les primeres fotos del viatge a:

Arizmendi, una Ikastola.

Durant el viatge cooperatiu a Mondragó, visitàrem una Ikastola, Arizmendi (la pàgina per defecte està en euskera, i al cantó superior dret, la pots posar en castellà), que pertany a la Federació d’Ikastolas.
Us mostram aquí un recull de fotografies, del viatge en general, i d’aquesta Ikastola, en aquest cas de l’edifici d’educació Infantil, naturalment cooperativa de treball associat. L’escola no té parets, els i les alumnes van itinerant pels diferents espais amb una metodologia molt innovadora.