Visita a la UIB dels i les alumnes d’Informàtica (Cicles Formatius i PQPI) d’Es Liceu.

El passat dia 23 de gener, els i les alumnes i profes del Cicle Formatiu en Sistemes microinformàtics i Xarxes i del Programa de Qualificació Professional Inicial (PQPI) en Informàtica, hem visitat la UIB, concretament el CTI (Centre de Tecnologies de la Informació) i els laboratoris d’investigació en Informàtica.
Allà,  Pep Mañas  els ha fet una introducció a les funció, objectius i serveis del CTI, i membres dels Departaments d’Atenció a l’Usuari i de Xarxes,  Isabel Matas i Miquel Àngel Bordoy els han explicat la gran complexitat de l’entramat informàtic de la UIB, mostrant gràfiques realment espectaculars amb xifres de connexions i emmagatzematge molt molt grosses.
Així mateix hem visitat el CPD o Centre de Procés de Dades on hem pogut aprendre molt no només sobre el centre neuràlgic informàtic de la UIB, de les seves dades i servidors, sinó també de la seva història, ja que allà hi conviuen tres generacions de servidors i sistemes d’emmagatzematge i traspàs d’informació. Jaume Prohens ens ho ha mostrat.
També hem pogut visitar els laboratoris, i hem vist les investigacions que es porten a terme ara mateix amb joysticks que responen a la força, moviment d’objectes a la pantalla amb el pensament (si, si, no és broma!), darreres tendències audiovisuals, etc.
Després hem fet una volta pel Campus universitari i les instal.lacions esportives, a veure si fem gola.
Agraïm molt a tota la gent del CTI la seva atenció el temps que ens han dedicat.