Agraïment

Agraïment

Aquests mesos ens hem trobat amb un espai escolar diferent a aquell lloc d’aprenentatge que coneixíem, hem hagut d’improvisar un acompanyament especial  i ha calgut assajar maneres diferents de fer docència i formació en línia. La situació d’urgència ha posat al descobert algunes de les nostres limitacions i ha posat en relleu la necessitat de reflexió sobre el futur educatiu.

Els esforços dipositats en la recuperació de la normalitat, que no podrà ser com abans a causa dels riscos derivats de possibles contagis, i com atendre les necessitats emocionals del nostre alumnat, en un context amable d’acompanyament i complicitat també amb les famílies, sense perdre el ritme d’aprenentatge, han estat excepcionals.

Convertir les escoles en entorns humans, on poder elaborar i gestionar conjuntament totes les vivències d’aquesta situació excepcional, i generar aprenentatges que permetin als infants transitar per la situació actual amb més benestar constitueixen reptes d’aquest curs atípic.

Reorganitzam el context educatiu, ara més que mai, transformant-ho en noves estratègies personals que ajuden l’alumnat a viure i relacionar-se millor: en aprenentatges per a la vida.

En un moment complex per a tothom, els centres educatius estan oberts i en funcionament, des del primer dia de curs. Tot plegat, amb la tensió dels protocols canviants i amb l’atenció posada en generar mesures sanitàries, alhora que no es perd la identitat de l’escola.

Passat aquest període inicial, volem reconèixer la tasca docent, des del compromís ètic i social per la feina d’educar; de la mateixa manera, sumem la tasca de tot el personal d’administració i serveis, del seu saber fer adaptant-se als complicats requeriments d’aquesta nova situació: el personal de neteja, de cuina, de manteniment, de menjador, d’activitats extraescolars, escola matinera i totes les persones que des de l’organització i l’administració dels recursos de l’escola contribueixen en la tasca docent; destacam el paper que ha desenvolupat l’alumnat que ens ha donat una nova lliçó de respecte i entusiasme, col·laborant en tot moment en el compliment de les mesures i valorant la tornada a les aules i el fet de poder compartir aprenentatges amb les companyes i els companys; i, especialment, agraïm la confiança dipositada vers l’escola  per les famílies, amb qui compartim responsabilitats educatives: la vostra col·laboració ha estat clau i ens felicitam pels vincles establerts que ens encoratgen per a generar nous espais de confiança.

Fins el moment, les dades avalen l’escola com a entorn segur de convivència i ressalten aquest èxit col·lectiu. Malgrat tot, sabem que hem hagut de fer renúncies importants i que la nostra capacitat d’actuació s’ha vist limitada. Confiam, en aquest sentit, en la responsabilitat cada vegada més interioritzada, del compliment de les mesures sanitàries de protecció sense relaxacions malenteses i que l’enginy i la creativitat es faran lloc per damunt de les adversitats en la recerca de pràctiques docents fidels a la nostra identitat.

Després de tantes sacsejades i dificultats, hi som i ens estimam l’escola.

Gràcies per la vostra col·laboració

Caldrà creuar la tardor, i

el llarg hivern. I procurar no

endurir-se massa, ni