Començam el tercer trimestre

vertical(20)

Començam el tercer trimestre

Avui comença el tercer trimestre, un trimestre totalment diferent que esdevé un nou repte.

El coronavirus ha capgirat totalment les nostres vides, limitant les nostres relacions socials i les nostres rutines, hem perdut autonomia vital, en ocasions, acompanyat amb dificultats econòmiques i de salut…cosa que ha trasbalsat les nostres emocions.

Aquestes repercussions afecten tant a adults com a infants, encara que ens sembli que ells se’n mantenen al marge, cal que en siguem conscients i que vetllem per convertir aquestes adversitats en una oportunitat d’aprenentatge de vida.

Aquesta oportunitat facilita, rompre amb el ritme frenètic amb què vivim el nostre dia a dia, reflexionar sobre la manera com vivim i replantejar-nos canvis que ens permetin gaudir de més qualitat de vida, compartir més estones en família i enfortir els vincles familiars, disposar de temps per implicar i educar els nostres fills/es en les tasques de la llar per fer-los més competents i més autònoms, aprendre a gestionar les emocions, educar la consciència social, aprendre a autoregular-nos, valorar la importància de la salut i la higiene, aprendre valors fonamentals per la vida, ensenyar als infants a estar informats de l’actualitat, aprendre a valorar el que tenim i ser conscients de la fragilitat de la vida.

Tot plegat suposa que les famílies heu assumit tasques educatives que es viuen amb més o menys tranquil·litat, en funció de les diferents condicions amb què convivim en cada llar.

No poder anar a l’escola i aprendre amb normalitat, no significa que les nostres filles i els nostres fills hagin deixat d’aprendre. De fet, estan aprenent molt. Els aprenentatges que es fan de manera vivencial són els més significatius i permeten créixer com a persones

La situació actual que estem vivint està ensenyant als nostres fills/es una gran varietat d’aprenentatges.

És important que les famílies mantinguem converses en què reflexionem sobre el que estem vivint, ensenyem als nostres fills/es a identificar les seves emocions i gestionar-les, aprenguem a gaudir d’estones d’estar junts/es, ensenyem als nostres fills i filles a crear bons vincles familiars, mirem les notícies i els ensenyem a estar al dia de l’actualitat, ensenyem als nostres fills/es a fer les tasques de la llar, gaudim de bones estones de joc, possibilitem que els nostres fills/es puguin deixar anar la seva creativitat, ensenyem-los a ser responsables de les seves tasques i del seu aprenentatge…

Les administracions competents no es troben en disposició de marcar una data per a la tornada a la normalitat però hem rebut algunes directrius que intenten donar algunes certeses.

Per una banda, es confirma que el calendari escolar continua vigent (a excepció dels cursos de 2n de batxillerat).

Caldrà modificar les programacions didàctiques de cada curs i de cada àrea prioritzant propostes competencials que facilitin l’autonomia, amb una criteris d’avaluació ajustats a les circumstàncies que vivim, en respecte a l’equitat i prevenint les desigualtats que es puguin produir.

Les activitats d’aquest tercer trimestre contribuiran a consolidar els continguts treballats, cercant la màxima competència possible de l’alumnat i el treball programat que no es pugui desenvolupar formarà part del pla de recuperació que extendrem durant els primers mesos del proper curs.

Teniu els correus de l’equip docent per a mantenir una comunicació fluïda o sol·licitar tutories o qualsevol altra informació

Les qualificacions finals seguiran el mateix procediment de lliurament que hem experimentat en la segona avaluació, així que és convenient que us doneu d’alta en la plataforma GESTIB, si encara no ho heu fet. En el cas d’educació infantil també es lliurarà l’informe convencional mitjançant el GESTIB.

De tot plegat donarem part, amb més detalls, al consell escolar durant les properes setmanes, amb les especificitats de cada etapa.

Benarribats i ben arribades

Molts ànims a tothom.