Final de curs

vertical(20)

Final de curs

Estimades famílies,

Arriba l’hora de tancar el curs. Aquest curs que tant ens ha trasbalsat, que ha capgirat els nostres hàbits i que ens ha exigit tants esforços.

Durant aquest temps, les nostres nines, els nostres nins, al·lots i al·lotes han estat una autèntica colla d’heroïnes i d’herois. S’han adaptat a la situació, a la manera de fer, d’aprendre, de conviure… seguint les instruccions que rebien de per totes bandes. Tot plegat, amb l’acompanyament especial de les famílies que heu omplert un extraordinari espai educatiu i col·laboratiu amb l’escola. Agraïm sincerament aquest suport que ha facilitat la feina diària de l’alumnat.

La nostra resposta pedagògica ha estat fidel a les orientacions que hem rebut dia a dia. En línia amb el nostre projecte, hem presentat propostes competencials que fomenten la descoberta i l’aprenentatge vivencial del nostre alumnat. Hem de valorar tot el que hem après durant aquest confinament i confiar en la recuperació dels continguts que no hem pogut desenvolupar, durant el proper curs.

És cert que, una vegada avesats al confinament, detectàrem algun distanciament entre les propostes de feina, la seva aplicació a casa i l’eficàcia dels nostres mecanismes de comunicació. Per això hem fet tots els esforços disponibles per acostar-nos a les necessitats de les llars, posant al seu abast el nostre millor funcionament.

Estam segurs/es que no hem arribat a cobrir totes les demandes de les particularitats de cada família però heu de saber que hem actuat sempre cercant les millors estratègies per arribar al nostre alumnat, amb propostes seductores, atenció continuada, empatia i comprensió. No sempre les millors solucions han estat en les nostres mans, sempre condicionades a les instruccions de l’exterior. Gràcies a les orientacions que hem rebut de l’AMIPA i de les famílies, la coordinació ha estat més eficaç.

De tot plegat la institució ha après. Esperam que a casa també heu tingut possibilitats d’explorar noves experiències amb els vostres fills i filles. Desitjam que positives.

En les setmanes que manquen d’aquest curs, tot i que ja no siguin lectives, continuam a la vostra disposició. Ara toca treballar amb noves idees que contribueixin a engrandir la nostra visió d’escola i serveixen alhora per a dissenyar el proper curs. Un curs que es preveu també diferent,amb la millora de les condicions sanitàries, pot ser que sigui el més normalitzat possible.

En qualsevol cas, esperem que sigui un any de retrobades, de treball comú i de creixement compartit. Serà també el curs dels 40 anys d’història d’ES LICEU. Un any marcat per la feina de recuperació pedagògica i emocional de l’alumnat, les famílies i l’escola, i també un any emocionants celebracions.

Gaudiu d’un bon estiu L’EQUIP DIRECTIU

I, sobretot, no oblidis que el teu temps
és aquest temps que t'ha tocat de viure:
no un altre, i no en desertis.
Miquel Martí i Pol