11 jul. MAP Teatre (Motiva’t, acciona’t, i projecta’t des del teatre)
El mes de febrer, un grup d’alumnes de 3r ESO començaren un programa pilot d’innovació educativa impulsat per la Conselleria de Presidència, Cultura i i Igualtat, i la Conselleria d’Educació, Universitat i recerca. El projecte MAP Teatre (Motiva’t, acciona’t, i projecta’t des del teatre) té la finalitat de fomentar i posar en valor projectes artístics als centres educatius d’educació secundària obligatòria de les Illes Balears.
Des de l’escola, l’objectiu era motivar l’alumnat dins les arts escèniques, promoure el coneixement del gènere teatral, millorar l’autoestima i les relacions interpersonals, així com també fomentar l’ús del català dins l’àmbit educatiu.
El projecte consistia en, a partir d’una lectura d’un text teatral, fer un curtmetratge inspirat en aquell text. La nostra lectura era Romeu i Julieta, de William Shakespeare. Les primeres sessions se centraren en la lectura i comprensió de la història. Comptàvem amb el suport de l’actriu Neus Cortés qui va aconseguir atrapar els alumnes a través de dinàmiques d’interpretació i les paraules de Shakespeare.
Les altres sessions presencials s’enfocaren a conèixer les tècniques de gravació i l’escriptura d’un guió. Aconseguirem crear una història des d’on es basaria el nostre curtmetratge. Encara que a mitjans març haguérem de finalitzar les sessions presencials, decidirem seguir de forma virtual.
Els alumnes aprofitaren l’experiència del confinament per crear una nova història que reflectís les emocions d’aquell moment. Gràcies al suport de na Neus Cortés hem aconseguit finalitzar aquest projecte. Els alumnes que hi han participat són: Alberto Gomila, Xisca Hurtado, Maria Díaz i Sienna Vila, de 3r ESO A i B. Els alumnes han tengut clar una cita de Shakespeare que no només dona molt de sentit al projecte sinó que cohesiona tots els projectes d’aquest programa pilot MAP 2020: “Sabem qui som, però no sabem què podem arribar a ser”.
Des d’aquí, volem donar les gràcies a na Neus Cortés, per haver animat tant als alumnes i haver realitzat tot el muntatge del curt, i també, esclar, als alumnes que ho han fet possible.