Envia el teu cv
Unió de Cooperatives de Treball de les Illes
Unió de Cooperatives de les Illes Balears

Preguntes freqüents

Educació Infantil:

Quina és l’oferta de places prevista per al curs vinent?

Comptam amb dues línies i una ràtio de 25 alumnes per aula. Per tant oferim 50 places. Sempre i quan, no es modifiquin de cara al curs vinent donada la situació extraordinària en què ens trobem.

Cada grup de 25 alumnes té 20 places reservades per a alumnes ordinaris, 4 per a NESE i 1 per a NEE (necessitats educatives especials). Si acabat el procés aquestes places queden vacants es podran adjudicar a alumnes ordinaris que hagin quedat en llista d’espera.

Quin és l’horari de l’escola?

El juny i el setembre feim jornada intensiva. De 9’00h a 14’00h

La resta del curs, és jornada partida. De dilluns a dijous de 9’00h a 12’45h i de 14’45h a 16’15h

Divendres de 9’00h a 13’00h

Es Liceu disposa de programa d’activitats extraescolars?

Es Liceu ofereix tant en horari de migdia per als alumnes que es queden al menjador escolar com en horari d’horabaixa, just després de la jornada lectiva, de 16.15 a 17.15 hrs, un ample programa d’activitats extraescolars:

  • Activitats esportives i extraescolars.
  • Escola de Teatre.
  • Escola d’Idiomes.

Trobareu el detall d’aquests programes a la secció Activitats Extraescolars

Els infants poden entrar abans de les 9h?

Si, Es Liceu disposa del servei d’Escola matinera per a infants de 3 a 5 anys i del servei de Biblioteca i Aula d’Estudi per als alumnes de 6 a 14 anys).

L’horari del servei és de 7.30 a 9.00 hores de dilluns a divendres.

El servei de menjador que ofereix Es Liceu és amb cuina pròpia?

Es Liceu ofereix servei de menjador amb cuina pròpia i de mercat.

Els menús s’elaboren amb la participació d’una comissió formada per la cap de cuina, la nostra dietista-nutricionista, una representant de l’AMIPA i els coordinadors/es del menjador d’infantil, primària i ESO.

Per a l’elaboració dels menús se segueixen les pautes del decret 39/2019, de 17 de maig, sobre la promoció de la dieta mediterrània en els centres educatius i sanitaris de les Illes Balears, atenent al mateix temps, a través d’estrictes protocols, les dietes especials per a infants amb al·lèrgies o intoleràncies alimentàries.

Per altra banda i amb l’objectiu d’apropar i donar a conèixer el menjador a les famílies posem a la seva disposició el servei Acostam a casa el menú de l’escola

Els alumnes han de dur a l’escola qualque material o equipament específic?

Amb l’objectiu que tots i totes les alumnes disposin del mateix tipus de material escolar pel que fa a models i qualitats, l’escola proporciona a les aules tot el material necessari pel desenvolupament de les activitats educatives. Aquest material es factura en petits imports en el rebut mensual de cada alumne/a.

Per altra banda,  per a realitzar qualsevol esport (escolar i extraescolar) i per facilitar la seguretat de l’alumnat durant les sortides curriculars, Es Liceu disposa d’un equipatge escolar corporatiu que consta de:

  • Educació Infantil, 1r i 2n d’Educació Primària: bata, bata d’estiu, xandall, calçons curts i camiseta d’estiu
  • Educació primària (de 3r a 6è): xandall, calçons curts i camiseta d’estiu

Com es realitza l’adaptació a 3 anys? Quants dies es fa? És contracte personal extra? Es dedica més personal de suport a 3 anys els primers mesos?

En línies generals l’adaptació es fa escalonada. En principi es fan 3 grups però tenint en compte que enguany comencem dia 10 de setembre i les condicions especials de l’estat d’alarma, tot podria canviar.

Si comencem en condicions normals dia 10 de setembre, dijous, probablement es facin 2 grups de 12, en comptes de tres de 8/9 alumnes. I dilluns 14 comencem tots/es.

Això significa que els alumnes que comencen dijous fins dilluns no tornen a l’escola. Aquesta manera de fer l’adaptació la defensam perquè considerem que l’alumnat ha de començar la jornada escolar completa, sense reduir el seu horari, perquè és amb el que es trobarà a la llarga. Per tant, defensam que els alumnes facin tota la jornada (de 9h a 13h) des del primer moment que arriben a l’escola evitant reduir la jornada.

Aquest plantejament ens permet donar una atenció més individualitzada als alumnes i a les famílies.

Durant l’adaptació i normalment al llarg del mes de setembre sempre hi ha una parella educativa dins l’aula mitjançant el personal de suport i, les famílies, podran venir a recollir els seus fills/es una estona abans (13h).

Els alumnes que per necessitats familiars hagin de quedar a dinar també hi aniran una estona abans per evitar trobar-se amb la resta d’alumnat i aconseguir que l’estona del dinar sigui tranquil.la i plaentera.

Quina és l’estructura d’un dia de feina?

  • 9-9.15: Acollida: rebuda de les nines i dels nins i resposta a algunes preguntes de les famílies.
  • 9.15 a 10.15h: comencen alguns projectes com la ludoteca, l’hort o la psicomotricitat, segons l’horari del grup. Si aquell dia no comença amb cap dels projectes, aprofitem per fer un ritual d’entrada més llarg i escoltant les aportacions dels infants. Comencen també les propostes d’aula i/o l’activitat o projecte d’aula.
  • 10h a 10.30h: berenar dins l’aula i aprofitem per fomentar els hàbits d’higiene, d’alimentació i autonomia.
  • 10.30h a 11.30h: pati: l’espai exterior i el joc lliure dona una gran possibilitat d’aprenentatge.
  • 11.30h a 12.30h: segueixen els projectes o l’anglès o, en el seu defecte, propostes i projectes d’aula.
  • 12.30-12.45h: ens preparam per anar a dinar. Hàbits d’higiene. Autonomia (bata).
  • 12.45h a 13.30h (aprox): moment de dinar juntament amb les/els de 4 anys. El/les de 5 anys dinen al segon torn per facilitar un ambient més plaent i relaxant.
  • 13.30h a 14.45 : migdiada. En cap cas obligam a dormir a cap infant, és una estona per descansar i desconnectar, relaxar-se i, dormir, si així ho considerem.
  • 14.45h a 15h: ens despertam tranquil.lament.
  • 15h a 16h: activitats més manipulatives i d’experimentació. Arener.
  • 16h a 16.15h: hàbits d’higiene. Ens preparem per rebre les famílies

Es fan desdoblaments i d’altres agrupaments especials?

Durant el primer trimestre de 4t d’infantil no es fan desdoblaments perquè es prioritza la cohesió de grup i el vincle afectiu amb la mestra. Només quan anem a l’hort es fan dos grups perquè les dimensions d’aquest espai requereixen un grup reduït. Durant el segon trimestre si que afegim un desdoblament més. Quan anem a la ludoteca es fa un agrupament flexible amb mig grup de 4t A i mig grup de 4t B i a l’aula es queda un grup reduït de 12-13 alumnes amb la mestra. L’auxiliar educativa, que és un referent també pels alumnes, sempre acompanya la ludotecària per evitar angoixes d’alumnes que necessiten més el vincle amb la mestra.

Com s’organitzen generalment les activitats d’aula?

Dins l’aula quan no tenim especialitats (hort, ludoteca, psicomotricitat, anglès) la mestra desenvolupa una programació relacionada amb l’educació lenta durant el primer trimestre (Joan Domènech) i amb el projecte del nom de l’aula el segon i tercer trimestre; a més de treballar la cultura popular catalana relacionada amb les festes populars (Nadal, Sant Antoni, rua…).

Al marge d’aquests projectes hi sol haver propostes diferents perquè l’alumnat triï quina proposta els ve més de gust realitzar. Així solem trobar aquestes propostes que poden anar canviant en funció de les necessitats dels grup:

  • El disseny d’escenaris: es tracta de crear un mini món amb material natural (un restaurant, una ciutat, un bosc, la mar Mediterrània…) i a partir d’aquest escenari incorporar animals marins, de la selva, prehistòrics, ninots de fusta, playmobils… per desenvolupar el joc simbòlic.
  • L’experimentació: amb una taula d’experimentació́ manipulam diferents materials com farina, aigua, sopa, llegums i utensilis que permeten obrir i tancar, omplir i buidar, colar… a partir de l’assaig-error.
  • Propostes de lògica-matemàtica: oferint seriacions, seqüències, geoplans, elaboració de mandales, relacionar nombre amb quantitat… tot amb material manipulatiu.
  • Propostes de grafomotricitat relacionades amb treballar la força de la mà, el traç mitjançant palanganes amb sal marina per escriure el nostre nom o la primera inicial.

Així doncs, l’Infant podrà triar anar a una d’aquestes propostes o començar pel projecte que es desenvolupa a la taula central de l’aula. D’aquesta manera no sols es té en compte l’Infant i les seves necessitats sinó també com està aquell dia i què li fa més ganes realitzar.

Hi ha propostes que interrelacionin els dos grups d’un mateix nivell?

Quan es fan agrupaments flexibles per anar a ludoteca es mesclen infants dels dos cursos de 4t d’educació infantil. Més endavant a 5è es fan agrupaments flexibles amb els de 6è als tallers d’Experimentació. L’hort implica desdoblar el grup però sense agrupament flexible.

De cara a primària, ja es fan agrupaments de manera més sistemàtica.

Com és la comunicació amb les famílies?

Hi ha una comunicació diària amb les famílies ja que poden acompanyar cada dia els infants fins a l’aula i comunicar qualsevol dubte a la tutora.

Es fa una reunió abans d’iniciar el curs amb totes les famílies de la mateixa aula.

Una tutoria en començar el curs i una durant el darrer trimestre. Sempre que sigui necessari, es poden sol·licitar d’altres.

Les famílies participen d’activitats a l’aula?

Un dels objectius d’educació infantil és que les famílies puguin vivenciar els projectes que defensam i per això convidam les famílies a fer algunes sessions de psicomotricitat quan els seus fills o filles estan a 4t d’educació infantil; una sessió de ludoteca amb famílies quan els seus fills o filles es troben a 5è d’educació infantil i el projecte amb els padrins i padrines quan arriben a 6è d’educació infantil. Així mateix la festivitat dels Patges per Nadal o de la Rua per Carnaval són altres moments de trobada amb les famílies que ajuden a compartir experiències que ens uneixen i ens ajuden a caminar plegats en la comunitat educativa.

Quan es remesclen els grups?

De cara al pas a primària i en acabar els cursos de 2n, 4t i 6è de primària.

Per garantir la remescla es fa un programa d’activitats per millorar el coneixement dels dos grups que es troben al mateix nivell.

Es tenen en compte aspectes com:

  • Dividir els grups originals de manera equitativa.
  • Evitar la coincidència de germans/cosins/familiars de cooperativistes al mateix curs
  • Ajustar la distribució per sexes.
  • Equilibrar les necessitats educatives.
  • Compensar el rendiment curricular.
  • Reajustar els grups de relacions.
  • Repartir els casos de noves incorporacions.
  • Considerar la data de naixement per als cursos inicials.
  • Conservar petits grups relacionals que contribueixen de forma positiva, posant especial esment, a l’alumnat amb més dificultats quant a habilitats socials.
  • Llengua vehicular de les famílies.

 

Si teniu més preguntes no dubteu a demanar-les al telèfon: 971 60 09 86 o correu: escola@esliceu.com