21 oct. SEGUIM AMB LA PSICOMOTRICITAT…
Les sessions de psicomotricitat s’estructuren en diferents moments: rituals d’entrada i sortida, joc sensoriomotriu, joc simbòlic i la representació. En aquest curs podreu veure varies fotografíes dels infants durant els diferents moments de les sessions de psicomotricitat.
Ritual d’entrada
Després d’organitzar la sala amb una proposta inicial concreta, iniciam la sessió amb el ritual d’entrada, on es parla amb els infants, es repassen les normes… Una vegada entren els nins/es dins la sala de psicomotricitat amb els calcetins posats prèviament a l’aula, feim que s’asseguin a la paret amb l’esquena ben aferrada i les cames estirades. Ens tocam i sentim cada una de les parts del nostre cos. Alhora intentam respirar correctament i que els infants ho vagin notant.
Durant el ritual de sortida és el moment de distanciar-nos de les emocions viscudes. Fem un joc grupal dirigit: estàtues, ritmes, massatges, etc. Donam i rebem sensacions que van de la pell cap a dins el cos. És el moment d’interiorització, sensibilització, comunicació i relaxació.
Jocs Sensoriomotriu
Comptam fins a tres i els infants han de córrer per a tomar la torre de coixins. Aquí iniciarem un joc amb els mateixos infants i amb els coixins, la interacció es basarà entre els infants, els adults i el materials del que disposen. En el transcurs d’aquest joc es proposen diferents jocs: botar des del llit elàstic, agafar-se de la corda que penja del sostre, trepar pel plinton, botar sobre el matalàs, golpejar les pilotes de goma…
Joc simbòlic
Els jocs simbòlics afavoreixen la relació entre els nins i les nines, amb la persona adulta i amb
els objectes a nivell simbòlic i real, també afavoreixen el llenguatge.
Amb jocs, com disfressar-se o jugar a ser diversos personatges, els infants ens manifesten la
seva emoció. Utilitzen el material i el transformen en objectes simbòlics, així els coixins
rectangulars són cotxes… les teles són capes, vestits de princesa… i construeixen espais amb
coixins que utilitzen com a casa, cova, etc. depenent de les seves vivències del moment.
Moment de representació
Aquest moment fa possible en el nin/a el pas de la vivència
emocional a la representació cognitiva. Durant el primer trimestre hem introduït les construccions
tant individualment com en petit grup, així com també hem seguit treballant amb els dibuixos que
formen part d’aquest moment.