Envia el teu cv
Unió de Cooperatives de Treball de les Illes
Unió de Cooperatives de les Illes Balears

Confinament amb moviment

vertical(20)

Confinament amb moviment

Al lloc web d’Educació Física ens proposen unes activitats ben interessants per poder seguir fent activitat:

Per tots/es és ja sabut, que moure’ns una estona al dia ens ajudarà a passar millor aquests dies on hem de romandre tancats a casa.

Pels més petits, anam a recordar alguns jocs que hem après des de l’àrea d’Educació Física i molts d’altres que es poden jugar sense sortir al carrer:

  • Xapes -> Es poden decorar i/o omplir-les de plastilina i així colpejar-les amb més força. Recordau que podeu seguir un circuit o apuntar a una paret/ línia sense arribar a tocar-la.
  • Bitlles -> Segur que tots i totes teniu juguetes que podeu utilitzar de bitlles. Muntau el vostre propi campament i després amb una pilota petita intentau tomar-les a totes.
  • Bolles ->Ens pot anar bé damunt una estora i així no s’escapen per tota la casa al tirar-les de manera descontrolada.
  • Escacs -> La seva pràctica estimula la intel·ligència, augmenta la concentració i incideix de forma directa en la seva autoestima.
  • Volei-globus -> Dues cadires juntades per una corda fan de xarxa. Després només cal inflar un globus i un/a jugador/a a cada banda. Si sou molts a casa i teniu espai, podeu jugar dos contra dos. En el cas d’haver de jugar sol/ a, intenta que el globus no toqui terra mentre li dones cop utilitzant les diferents parts del cos ( no val repetir ;-)).
  • Fet i amagar per les habitacions
  • L’habitació a les fosques
  • Sons d’animals (una habitació fosca, els ulls tancats, una pilota grossa. Els nens s’asseuen en cercle i cadascú tria i fa el so d’un animal. Qui comença fa el seu so i, després, el de l’animal al qual es proposa enviar la pilota. L’altre animal contesta amb el seu so per saber en quina direcció ha de llançar la pilota, i el primer la hi envia. Si l’altre la rep bé fa el seu so i la resta fan el seu en senyal d’alegria general (i alhora, per recordar els altres sons que hi ha). Si no la rep l’animal desitjat, el que la recull fa el seu so i la retorna al primer)
  • Guerra de coixins
  • El joc de les pel·lícules, oficis, esports, animals
  • Pedra, paper, tisores
  • Amagar objectes o joguines per la casa i jugar al “fred o calent
  • Què falta? És com un “escondite visual”. Un la para, aquest ha d’observar bé la sala on estem i quan acabi d’observar, ha de sortir d’ella. Els que es queden han de decidir quin objecte amaguen. Al entrar a la sala el que la para ha de descobrir l’objecte que falta.
  • Curses de cucs amb la panxa a terra pel passadís
  • El joc de les cadires cooperatives
  • Pica paret
  • Director/a d’orquestra (els jugadors s’asseuen en cercle i un voluntari surt de l’habitació. El grup tria un director d’orquestra que serà el seu guia tan bon punt comenci el joc. El voluntari entra a l’habitació i se situa al mig. Tots canten una cançó que acompanyen amb els gestos i moviments que realitzi el director (p. e. picant amb el palmell de la mà dreta al cap). El director va canviant els moviments sense que el que està al mig se n’adoni. Si descobreix qui és el director, aquest surt de l’habitació i el joc recomença)
  • El twister
  • Joc de la diana
  • Dibuixar siluetes humames reals en diferents moviments.
  • Fer un recorregut d’obstacles
  • Actuacions de circ
  • Aixecar el company (els nens s’asseuen l’un davant de l’altre amb les plantes dels peus a terra i els dits en contacte. S’inclinen cap al davant, doblegant els genolls tant com calgui, i s’agafen de les mans. Per aixecar-se alhora s’estiren l’un a l’altre i a continuació intenten tornar a la posició d’asseguts. Grups de més de dues persones també poden intentar d’aixecar-se)
  • Fer massatges (Sempre ve de gust, acabar l’activitat física amb qualque dinàmica una mica més pausada).
  • Ioga
Tags: