Assemblees a 6è d’Infantil

Assemblees a 6è d’Infantil

El DIEC (Diccionari de la llengua catalana) recull la paraula assemblea i ho defineix comaplec de persones congregades per a deliberar, legislar, prendre acords. A les aules de 6è d’educació infantil ho hem definit com un conjunt de persones que s’asseuen en cercle per parlar de coses importants.

Sovint, les assembles d’aula es produeixen d’una manera espontània quan algun alumne té la necessitat de compartir alguna cosa important. Solen ser experiències que han succeït durant la setmana amb les amigues i els amics: si aquestes experiències poden esperar les guardam dins el nostre cap fins el dia de l’assemblea. Si, en canvi, són importants, les compartim de seguida que entram a l’aula.

Últimament però, en aquestes assemblees han sorgit altres aspectes com: proposar projectes, avaluar activitats o dinàmiques d’aula… i d’aquí hem extret dos petits projectes: elaborar un estel (a l’aula de les llobes i llops àrtics) i l’autoretrat (a l’aula de les tigresses i tigres siberians). Dos reportatges que vos presentam a continuació i que, més enllà del resultat, han sigut significatius perquè han partit de les motivacions dels nostres alumnes.

EL NOSTRE ESTEL: cercam informació a casa amb l’ajuda de les famílies: quins materials necessitarem? Quines passes hem de seguir? De seguida els infants la duen a l’aula il·lusionats. La classificam, la ordenam i finalment ens posam en marxa i aconseguim fer l’estel. A continuació podeu veure les fotografies. Què creis? Haurem aconseguit que voli?

Si clicau damunt la imatge accedireu a l’àlbum complet

AUTORETRAT: A la classe de 5 anys, aquest més d’octubre passat ens hem centrat en el món dels autoretrats. Ens hem aturat a estudiar algunes obres de pintors coneguts arrel del món i hem vist les evolucions dels seus quadres al llarg del temps. Artistes com Picasso, Miró, Van Gogh i Frida Kahlo són els que ens han inspirat i hem observat els seus quadres per fixar-nos en els colors que utilitzen, les línies, corbes i les formes. També les semblances i diferències entre l’un i l’altre i les diferents tècniques plàstiques que empren. Nosaltres hem provat les temperes, aquarel·les, retoladors; els llapis i carbonets; fins i tot, hem aprofitat el gran finestral que tenim per calcar el rostre d’un company.

Tot junt, hem de dir que no hem tractat només d’aconseguir fer un autoretrat amb pintura, sinó de provar distintes tècniques per poder plasmar de manera plàstica el “jo” més vertader de la manera més creativa.

Aquí teniu un petit recull de fotografies:

Si clicau damunt la imatge, accedireu a l’àlbum complet